قطعات خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد درگذشت

هنری فورد درگذشت. بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد، در سن ۸۳ سالگی در روز 17 فروردین ماه در سال 1326 خورشیدی برابر با روز 7 آوریل در سال 1947 میلادی، در ملک خود در دیربورن میشیگان ایالات متحده آمریکا درگذشت. علت مرگ فورد خونریزی مغزی بود. فورد متولد روز 8 مرداد ماه در سال 1242 خورشیدی برابر با روز 30 ژوئیه در سال 1863 میلادی، در شهر کوچکی خارج از دیترویت میشیگان بود که در یک مزرعه خانوادگی بزرگ شد. او بعدها به دیترویت نقل مکان کرد تا شاگرد ماشین‌کار شود و سپس یک تعمیرکار موتور بخار شد. فورد از تولید خودرو خودداری کرد مگر اینکه استانداردهای بسیار بالای او را برآورده کند. در حالی که این موضوع باعث نارضایتی پول‌ دارها شد، آنها همچنان به ارائه بودجه بیشتر برای توسعه ادامه دادند، مطمئن بودند که فورد می‌تواند به سود برسد. در سی و نه سالگی، هنری فورد که قصد ساخت خودرویی برای توده‌ های مردم داشت، شرکت فورد موتور را در روز 25 خرداد ماه در سال 1282 خورشیدی برابر با روز 16 ژوئن در سال 1903 میلادی، تأسیس کرد. فورد موفقیت خود را تثبیت کرد و رویای خود را با توسعه خودروی فورد مدل تی، محقق کرد. این خودرو نزدیک به بیست سال فورد را بر دوش خود حمل می کرد. 

آغاز فورد

پس از اینکه پدرش ساعتی را به او هدیه داد، آن را جدا کرد و دوباره کنار هم قرار داد

هنری فورد درگذشت. هنری فورد (Henry Ford)، بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد (Ford Motor Company)، در سن ۸۳ سالگی در روز 17 فروردین ماه در سال 1326 خورشیدی برابر با روز 7 آوریل در سال 1947 میلادی، در ملک خود در دیربورن (Dearborn) میشیگان ایالات متحده آمریکا درگذشت. علت مرگ فورد خونریزی مغزی بود. فورد متولد روز 8 مرداد ماه در سال 1242 خورشیدی برابر با روز 30 ژوئیه در سال 1863 میلادی، در شهر کوچکی خارج از دیترویت میشیگان بود که در یک مزرعه خانوادگی بزرگ شد. او بعدها به دیترویت نقل مکان کرد تا شاگرد ماشین‌کار شود و سپس یک تعمیرکار موتور بخار شد.

تولید خودرو

فورد از تولید خودرو خودداری کرد مگر اینکه استانداردهای بسیار بالای او را برآورده کند

فورد از تولید خودرو خودداری کرد مگر اینکه استانداردهای بسیار بالای او را برآورده کند. در حالی که این موضوع باعث نارضایتی پول‌ دارها شد، آنها همچنان به ارائه بودجه بیشتر برای توسعه ادامه دادند، مطمئن بودند که فورد می‌تواند به سود برسد.

شرکت فورد موتور

هنری فورد قصد ساخت خودرویی برای توده‌ های مردم داشت

در سی و نه سالگی، هنری فورد که قصد ساخت خودرویی برای توده‌ های مردم داشت، شرکت فورد موتور (Ford Motor Company) را در روز 25 خرداد ماه در سال 1282 خورشیدی / شمسی برابر با روز 16 ژوئن در سال 1903 میلادی، تأسیس کرد. زمانی که هفت سال از نخستین عرضه‌ی چهار چرخه ‌اش می‌گذشت.

فورد مدل تی

فورد موفقیت خود را تثبیت کرد و رویای خود را محقق کرد

آنجا بود که فورد موفقیت خود را تثبیت کرد و رویای خود را با توسعه خودروی فورد مدل تی (Ford Model T) محقق کرد. این خودرو نزدیک به بیست سال فورد را بر دوش خود حمل می کرد تا اینکه جانشین آن به بازار آمد. سرانجام هنری فورد، در سن ۸۳ سالگی در میشیگان درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *