قطعات خودرو

کیتی اونیل و ثبت رکورد تاریخی سرعت

کیتی اونیل

کیتی اونیل رکورد تاریخی سرعت را به نام خود ثبت کرد. اونیل رکورد سرعت زمینی زنان را در صحرای آلورد در اورگان به نام خود ثبت کرد. او رکورد سرعت زنان را با سرعت 512.710 مایل در ساعت که معادل 825.127 کیلومتر در ساعت است، شکست

کیتی جسور و بی­باک

سال 1355 شمسی در روز 15 آذر برابر با 6 دسامبر 1976 م، کیتی اونیل (Kitty O’Neil) شجاع و جسور و بی­باک با موفقیت رکورد سرعت زمینی زنان را در صحرای آلورد در اورگان به نام خود ثبت کرد.  امر مهم و تاریخ ساز اونیل پس از آن روی داد که کیتی زمانی که یک بدلکار بود، با بیل فردریک (Bill Fredrick) سازنده و طراح امور بدلکاری، آشنا شد.

فردریک SMI Motivator ( یک خودروی موشکی شکل سه چرخ پر توان) را ساخت و کیتی را برای راندن آن استخدام کرد. کیتی اونیل شجاع نیز این چالش دشوار و هیجان برانگیز را پذیرفت و برای رسیدن به رکورد سرعت 308.506 مایل در ساعت (496.492 کیلومتر بر ساعت) زنان حرکت کرد، رکوردی که در زمینه سرعت بر روی زمین، تاریخ سازی محسوب می ­شد.

SMI Motivator

هنگامی که گرد و غبارها فروکش کرد، مشخص گردید که کیتی اونیل رکورد زنان را شکسته است

کیتی اونیل پیشرو و جسور، قراردادی بیست هزار دلاری برای رانندگی خودروSMI Motivator  منعقد کرد. SMI Motivator   خودرو موشکی شکلی با سه چرخ بود که توسط فردریک ساخته شده بود و او این نام را برای آن انتخاب کرده بود. اما قرارداد با این شرط منعقد شد که کیتی اونیل نمی تواند رکورد سرعت زمینی (مردان) را که 630.478 مایل در ساعت (1014.656 کیلومتر در ساعت) است، دنبال کند.  هال نیدهام (Hal Needham) بدلکار مشهور ثبت آن رکورد را با همان خودرو دنبال می­کرد. اونیل با شرایط قرارداد موافقت کرد و به امید ثبت رکوردی تازه پدال سرعت را فشار داد.  هنگامی که گرد و غبارها فروکش کرد، مشخص گردید که کیتی اونیل رکورد زنان را با سرعت رسمی 512.710 مایل در ساعت (825.127 کیلومتر در ساعت) شکسته است. رکوردی که تا سال 1398 شمسی، در دست او باقی بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *