قطعات خودرو

تاریخ خورو : پایان ژنرال پَتِن در تصادفی مرموز

ژنرال آمریکایی جورج اس. پَتِن در کنار راننده مورد علاقه‌اش، سوار خودرو شده بود. اما کردار محبت ­آمیز او نسبت به حیوانی بی­زبان، تبدیل به فاجعه ­ای مرگبار شد.

آغازی بر پایان یک ژنرال

ژنرال آمریکایی جورج اس. پَتِن (پاتون) (George S. Patton) در روز 30 آذر 1324 خورشیدی برابر با 21 دسامبر 1945 میلادی، در کنار راننده مورد علاقه‌اش، سرباز وظیفه هابرت گای (Hobart Gay) سوار خودرو شده بود که متوجه گردید که سگی متعلق به راهنمای شکار آنهاست، سوار جیپی روباز در پشت سر آنهاست.  پَتِن با اعتقاد به سرد بودن هوا و مریض شدن سگ، از راننده خود خواست که بکوشد تا سگ را داخل ماشین آنها بیاورد.

آوای مرگ

پَتِن گفت : جنگ چقدر وحشتناک است

 برای انجام این عمل، پَتِن به سمت عقب خودرو حرکت کرد و به سگ اجازه داد تا از قسمت جلو سوار خودرو شود. اما همین کردار ساده محبت ­آمیز نسبت به حیوانی بی­زبان، قرار بود که تبدیل به فاجعه­ ای مرگبار شود. اندکی پس از توقف، پَتِن توده­ های سوخته خودروهایی را در کنار جاده مشاهده کرد و گفت: «جنگ چقدر وحشتناک است» لحظاتی بعد، کادیلاک پَتِن با کامیونی از ارتش آمریکا با سرعت کمی برخورد کرد.  در حالی که سایر سرنشینان جراحات جزئی برداشته بودند، پَتِن با سر به شیشه برخورد کرد که باعث شکستگی مهره ­هایی شد که منجر به جراحت شدید او گردید و پَتِن به بیمارستان منتقل شد. 

راه مرگ

پَتِن در بیمارستان می‌توانست با کادر پزشکی و همسرش که از ایالات متحده پرواز کرده بوند، ارتباطی شفاهی برقرار کند. پزشکان به بهبودی نسبی او امیدوار بودند، اما پَتِن باور نداشت که دیگر بتواند با خوشحالی زندگی کند.

مرگ ژنرال پَتِن

آرامگاه ابدی پَتِن در گورستان آمریکایی در لوکزامبورگ است زیرا آخرین درخواستش «دفن شدن با مردانش» بود

پس از نزدیک به دو هفته بستری شدن در بیمارستان، پَتِن در چنین روزی در سال 1324 ش (1945 م) درگذشت. مرگ او ناشی از عوارض ناشی از جراحات تصادف و نارسایی قلبی بود. آرامگاه ابدی پَتِن در گورستان آمریکایی در لوکزامبورگ است. پَتِن در گورستان آمریکایی لوکزامبورگ برای همیشه توسط تلفات جنگی ویرانگر احاطه شده است.

پرسش هایی بی پاسخ

برخی حدس می­ زنند که تصادف هولناکی که منجر به مرگ ژنرال پَتِن  شد، اصلاَ تصادفی نبوده است

اکنون برخی حدس می­ زنند که تصادف هولناکی که منجر به مرگ ژنرال پَتِن  شد، اصلاَ تصادفی نبوده است. پَتِن اگرچه مورد احترام بسیاری بود اما صحبت­ هایش مبنی بر این که می­ خواهد به روسیه حمله کند، طعم تلخی را در دهان تصمیم­ گیرندگان رده­ های بالا ایجاد کرد. امروزه برخی معتقدند این حادثه در واقع تلاشی موفقیت آمیز برای ساکت­ کردن ژنرال قدرتمند آمریکا بود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *