قطعات خودرو

تسلا ون تجاری جدیدی را تولید خواهد کرد؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، ایلان ماسک و تسلا در حال حاضر داستان‌های زیادی دارند. مدیرعامل این برند خودرویی با خبرسازی‌های فراوان از خرید توییتر صرف‌نظر کرد و مقامات این شبکه اجتماعی نیز اعلام کردند از او شکایت خواهند کرد.

از طرف دیگر تسلا سخت مشغول توسعه سایبرتراک و به سرانجام رساندن پروژه تولید آن پس از بدقولی‌های مکرر هستند؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود ماسک از پیشنهاد تولید محصولات جدید بگذرد. او دیروز ایده تولید محصول جدیدی توسط تسلا را مطرح کرد: روبو ون با قابلیت پیکربندی بالا! این اولین باری نیست که خبرهایی از ارتباط یک محصول ون مانند با تسلا منتشر می‌شود. در سال ۲۰۱۶ ماسک از بخش دوم برنامه مستر خود رونمایی کرد که شامل نیاز به یک وسیله حمل‌ونقل شهری متمایز بود.

در واقع اگر به عقب‌تر بازگردیم و کل برنامه مستر این برند را بررسی کنیم به یک خودرو می‌رسیم که تسلا تاکنون معرفی نکرده و آن خودرو همان محصول شهری یاد شده است. دیگر خودروهای این برنامه شامل سایبرتراک و کامیون تسلا بودند که اگرچه هنوز وارد خط تولید نشده‌اند اما آشنایی کاملی با آن‌ها داریم.

با توجه به‌ ظاهر این محصول می‌توان گفت روبو ون تسلا در صورت تولید بسیار منعطف‌تر از محصولات کنونی این خودروساز خواهد بود. آن‌گونه که ماسک می‌گوید این خودرو توانایی حمل وسایل، مردم و حتی آن‌ها را باهم خواهد داشت.

فورد و ریویان قبلاً اثبات کرده‌اند بازار خوبی برای ون‌های الکتریکی وجود دارد. با توجه به اینکه تسلا بیشترین مشتریان وفادار را در فضای خودرویی دارد قطعاً ون این خودروساز نیز می‌تواند با استقبال بالایی مواجه شود. اما سؤال مهم به ظاهر این روبو ون و احتمال تولید آن پیش از تکمیل سیستم خودران کاملش مربوط می‌شود.

با توجه به آنچه در بخش کامنت های توییتر ماسک دیده می‌شود، قطعاً طرفداران از دیدن چنین محصولی خوشحال خواهند شد. ماسک همچنین ایده اضافه کردن محفظه خورشیدی سفارشی به خودروها را مطرح کرده است. این محفظه ویژه می‌تواند کل فضای سقف خودرو را برای افزایش شعاع حرکتی سه برابر کند. هنوز تولید چنین محصولاتی نهایی نشده ولی به شدت مشتاقیم ایده‌های جالب ماسک را در دنیای واقعی نیز ببینیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *