قطعات خودرو

تویوتا پیکاپ‌های برقی را به عنوان تاکسی در تایلند عرضه خواهد کرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، تویوتا در طول دو سال گذشته مجموعه‌ای از کانسپت‌های برقی را به نمایش گذاشته است، اما نمایندگی‌های آن به شدت به خودروهای برقی بیشتری نیاز دارند. این خودروساز در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از خودروهای برقی را در سطح جهانی به فروش می‌رساند: شاسی بلند bZ4X، سدان bZ3 مخصوص چین و لکسوس RZ و UX 300e. به زودی یک مدل دیگر به لیست خودروهای برقی تویوتا اضافه می‌شود، البته این پیکاپ تراک برقی فقط در تایلند و در تعداد محدود عرضه خواهد شد.

 

این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که به زودی آزمایش این مدل برقی جدید را در تایلند آغاز خواهد کرد، جایی که پیکاپ‌ها تقریبا نیمی از فروش کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند. پراس گانش، معاون اجرایی بخش مهندسی تویوتا دایهاتسو گفته که مهندسان در حال کار بر روی تطبیق پیکاپ برقی تویوتا با شرایط محلی این کشور هستند. به گفته گانش، در اوایل سال ۲۰۲۴ تعداد کمی پیکاپ برقی مجهز به باتری به عنوان تاکسی در شهر پاتایا مستقر خواهند شد.

 

اگرچه گانش نگفته که کدام پیکاپ برقی به صورت آزمایشی در تایلند عرضه خواهد شد، اما دو احتمال وجود دارد. گزینه اول کانسپت هایلوکس ریوو برقی مجهز به باتری است که اواخر سال گذشته در تایلند رونمایی شد؛ تویوتا زمان آغاز فروش تجاری این مدل را اعلام نکرده است. گزینه دوم می‌تواند کانسپت IMV 0 باشد که در همان رویداد معرفی شد و ماه گذشته در نمایشگاه خودروی ژاپن به نمایش درآمد. IMV 0 به عنوان یک پیکاپ سبک تجاری مقرون به صرفه و نوآورانه روی پلتفرم IMV توصیف شد. تویوتا گفته که برای ساخت نسخه تولیدی آن به بیش از یک سال زمان نیاز دارد. به نظر می‌رسد IMV 0 به موتور درون‌سوز مجهز است، اما شاید بتوان آن را با باتری نیز سازگار کرد.

 

 

هایلوکس برقی

 

فروش هایلوکس برقی و یا IMV در تایلند به تویوتا در رقابت با چینی‌ها در بازار آسیای جنوب شرقی کمک خواهد کرد. تویوتا سال گذشته bZ4X را در تایلند عرضه کرد، اما محصولات BYD و گریت وال موتور در بازار این کشور عملکرد بهتری از این شاسی بلند برقی داشته‌اند.

 

ماه گذشته، تویوتا یک هایلوکس ریوو را برای انجام آزمایش‌های بیشتر و دریافت برخی اطلاعات از مشتریان هایلوکس در این کشور، به استرالیا فرستاد. بنابراین، شرکت ژاپنی استرالیا را نیز به عنوان یک بازار بالقوه برای هایلوکس برقی در نظر گرفته است.

 

هایلوکس ریوو احتمالا شانسی برای عرضه در آمریکا ندارد، چون نسخه درون‌سوز آن نیز در آمریکای شمالی به فروش نمی‌رسد. اما تویوتا به تازگی کانسپت آماده تولید EPU را در نمایشگاه خودروی ژاپن به نمایش گذاشته است که یک مدل تولیدی براساس آن می‌تواند رقیب خوبی برای فورد ماوریک باشد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *