قطعات خودرو

در جاده های ایران کامیون برقی وارد میشود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار: «شایان دیزل» توانسته با تکنولوژی‌های روز و برقی کردن کشنده‌های تنها محور با استانداردهای ٨۵گانه بسازد آن هم در روزهایی که آلودگی هوا بیش از هر زمان دیگری، گزارش محافل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است.

 

در این خصوص تولیدات برقی شایان دیزل و کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا توانسته مسیر خود را پیدا کند کامیون ها و کشنده هایی که قدرت خود را هم حفظ کرده اند اما بدون مصرف سوخت های فسیلی.

 

با امیر حسین لونی، معاون فروش و بازاریابی شایان دیزل به گفتگو نشسته‌ایم.

 

* شایان دیزل فعالیت خود را چگونه و از چه زمانی شروع کرد؟

 

این مجموعه طراحی  کارخانه خود را از سال ١٣٩۵ در منطقه اقتصادی شیراز شروع کرد و در سال ١٣٩٩ با تلاش همکاران خود توانستیم اولین کشنده با استاندارهای ۸۵ گانه به بازار مصرف ایران معرفی کنیم. کامیونت شش تن با یک بار شارژ می‌تواند ٢۵٠ کیلومتر در داخل شهر را بپیماید مجموعه ما بر اساس ساختار مدیریتی خود توانسته کشنده یا محصولات تجاری را به بازار ارائه آورد  اکنون ١٠درصد از سهم بازار کشنده‌های تجاری به این شرکت تعلق دارد.

 

 

* کامیونت برقی تولیدی شما چه مزایایی را داراست؟

کامیونت شش تن با یکبار شارژ می‌تواند ٢۵٠ کیلومتر در داخل شهر را بپیماید و میزان آلایندگی آن با مصرف سوخت پایین صفر است. هزینه نگهداری و تعمیر این محصول نسبت به خودروهای دیزلی ۶٠ درصد کاهش یافته است و هزینه مصرف سوخت آن نیز ٧٠ الی ٧۵درصد نسبت به خودروهای دیزلی کم‌تر است.

این کامیون برای شرکت‌های پخش که به‌صورت مویرگی محصولات را توزیع می‌کنند مناسب هستند، علاوه بر آن شهرداری‌ها نیز می‌توانند برای ماشین‌های سطل زباله خود از این کامیونت‌ها استفاده کنند.

 

 

 

کامیون برقی راهی جاده های ایران شد | کاهش سوخت در سایه پاکیزگی هوا

 

* این کارخانه علاوه بر کشنده‌ها، چه محصولاتی را به بازار ارائه کرده است؟

 

پس از معرفی موفق کشنده تنها محور، یک برند باری که ویژگی استهلاک در مقایسه با محصولات چینی فراتر رفته و به محصولات اروپایی نزدیک شده است را به بازار ارائه کردیم که با نهایی کردن قیمت ثبت نام برای آن انجام شد و از طریق نمایندگی شرکت آماده توزیع شد. این کارخانه اولین کامیونت برقی را نیز به بازار ارائه کرد.

 

* تمایز محصول شما نسبت به سایر محصولات بازار چیست؟

شرکت‌های خودروسازی در سال‌جاری محصولات برقی خود را که از گروه سواری بود معرفی کردند. این کامیون نسبت به سواری از فناوری پیشرفته برخوردار است. با ایجاد هم‌افزایی شرکت‌های قطعه ساز، می‌خواهیم خودکفایی محصول را افزایش دهیم.

 

* با چه مشکلاتی برای تولید محصول خود دست‌وپنجه  نرم می‌کنید؟

تخصیص ارز، تعرفه‌های گمرکی، تامین سرمایه‌های اولیه، مجوزهای ثبت سفارش چرا که هنوز کدهای ما هنوز تعریف نشده است و تامین تسهیلات برای خریداران از مشکلات ما به شمار می‌رود؟

 

* چه در خواستی از نهادها به‌خصوص وزارت صمت دارید؟

اگر بخواهیم برای این خودروها در تهران محدودیت روبرو هستیم. برای مثال: تا شعاع ١٢٠ کیلومتری نمی‌توانیم کارخانه ایجاد کنیم. این محصول (کامیونت برقی) آلایندگی ندارد و میزان آلودگی آن صفراست.

در نتیجه می‌توان قیمت محصولی که آلاینده ندارد با ایجاد مجوز تولید در شهرهای بزرگ کاهش داد. تعرفه گمرک ٢٠ درصد است و ما بازنگری تعرفه گمرک واردات را خواستاریم. در خصوص تخصیص ارز نیز ما خودروساز هستیم و استفاده از ارز آزاد سبب می‌شود تا قیمت محصول ما افزایش می‌یابد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *