قطعات خودرو

رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن: بهترین فرصت برای منطقی کردن قیمت‌ خودروها است

قیمت خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور، محمدرضا نجفی منش، زیان انباشته بیش از 160 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا را در آستانه سقوط قرار داده است. موضوع ماده 141 قانون تجارت، حاصل قیمت گذاری دستوری است و گفت: طبق ماده 141 قانون تجارت، یک شرکت حداقل نیمی از سرمایه خود را در اثر حوادث غیرمترقبه از دست می دهد، رئیس هیئت مدیره. مدیران موظفند مراتب را به اطلاع صاحبان سهام خود برسانند و در مجمع عمومی فوق العاده نظر خود را در مورد استعلام انحلال یا بقای شرکت اعلام کنند.

 

 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: امروز مطالبات قطعه سازان و زنجیره تامین از خودروسازان به بیش از 85 میلیارد تومان رسیده است. وی با بیان اینکه شورای رقابت تغییرات آیین نامه ای در بازار خودرو را یک گام به جلو برداشته است، ابراز کرد: اجرای این بخشنامه در آینده نزدیک شاهد نتایج خوبی خواهد بود. نتایج. مشکل قیمت گذاری برای همیشه برطرف خواهد شد.

 

شرکت های خصوصی 53 درصد از بازار خودرو را در اختیار گرفته اند

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور خاطرنشان کرد: در حالی که بیشتر تولید در کشور در اختیار دو خودروساز بزرگ بود اما اکنون 53 درصد از ارزش بازار در اختیار شش خودروساز یا هفت خودروساز خصوصی است و ایران خودرو و سایپا کمتر از 50 درصد سهم دارند. بر این اساس انحصاری خواندن آنها دیگر مناسب نیست و باید در این نظر تجدید نظر شود.

 

 

بگذارید بازار کار خودش را بکند

نجفی منش با بیان آمار پلیس گفت: سال گذشته حدود هفت میلیون تراکنش خودرو در کشور انجام شده که شش میلیون تراکنش بدون دخالت آژانس و مردم رضایت کامل دارند. در همان زمان، 23 انجمن و سازمان در حدود یک میلیون خودروی دیگر تولید شده توسط خودروسازان داخلی مشارکت کردند. بنابراین باید اجازه داد بازار کار خود را انجام دهد.

 

رئیس انجمن همگن قطعات تاکید کرد: اینکه می گویند تقاضا در بازار زیاد است درست نیست. بالاخره «الزام اخذ غرامت مابه التفاوت بازار و کارخانه» بالاست!

 

وی با اشاره به پیشنهاد فروش 120 هزار خودروی تولیدی ایران خودرو و سایپا با قیمت های نزدیک به بازار، گفت: در صورت صدور این مجوز از ضرر خودروسازان کاسته می شود و می توانم مفید باشم و هزینه آن را پرداخت کنم. بخشی از ادعاهای تولیدکنندگان قطعات، تا 550000 کارمند شرکت است.” حداقل شب عید دست خالی نمیری خونه. اما شانس تحقق این پروژه بسیار اندک است.

 

 

مطمئن شوید که قیمت ها مناسب است

یکی از فعالان صنعت قطعه سازی کشور در گفت و گوی رادیویی گفت: اگر قیمت ها منطقی باشد و خودروسازان زیان تولید را در نظر نگیرند، قیمت ها در بازار کاهش چشمگیری پیدا می کند. مشکل مشابهی در دهه 70 وجود داشت که گاهی اوقات قیمت بازار کمتر از قیمت کارخانه بود.

 

نجفی منش ادامه داد: 1200 واحد تولیدی در کشور وجود دارد که به طور مستقیم با خودروسازان همکاری می کنند و حداقل 1500 واحد تعمیرات و خدمات پس از فروش در کشور وجود دارد. بنابراین با توجه به گستردگی این حوزه نباید اجازه دهیم این واحدها با تصمیم گیری های اشتباه دچار آسیب شوند.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر فضای رقابتی به وجود آمده است، آزادسازی واردات و مجوز واردات خودروهای فرسوده نیز صورت گرفته است و آیین نامه این امر نیز به زودی ابلاغ خواهد شد. بنابراین باید اجازه داد قیمت ها منطقی شود.

 

رئیس مرکز تامین برق موازی کشور و انجمن خودروسازان ادامه داد: گام بعدی این است که قیمت خودرو را به صنعت بدهیم تا بازار رقابتی آخر باشد؛ بنابراین نقش شورای رقابت ایجاد بازار رقابتی است که به نفع همه باشد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *