قطعات خودرو

راه‌اندازی ۱۶ هزار جایگاه شارژ خودروی برقی در سال ۲۰۲۳ در بریتانیا

خودروی برقی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از « عصرخودرو »، در سال جاری حدود 16 هزار جایگاه شارژ جدید نصب شد که تعداد کل ایستگاه های شارژ عمومی به بیش از 53 هزار و 200 رسید. این نشان دهنده رشد سالانه 43 درصدی است که از نرخ رشد فروش خودروهای برقی بیشتر است.

 

گسترش زیرساخت شارژ خودروهای برقی یکی از جنبه های مهم گذار از خودروهای بنزینی و دیزلی به خودروهای برقی است. اگرچه دولت بریتانیا ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال 2035 به تعویق انداخته است، اما قصد دارد تا سال 2030 سهم خودروهای برقی را به 80 درصد برساند.

 

افزایش تعداد ایستگاه های شارژ برای رفع «اضطراب برد» خودروهای برقی ضروری است. اصطلاح “اضطراب محدوده” به نگرانی رانندگان از عدم دسترسی به ایستگاه شارژ در صورت نیاز اشاره دارد. ملانی شوفلبوم، بنیانگذار Zeppamp، اصرار دارد که ایستگاه های شارژ سریع باید به سرعت ساخته شوند. تعداد این موقعیت ها تا سال 2023 به بیش از 4600 خواهد رسید.

 

این ایستگاه های شارژ شارژ سریع را برای رانندگان فراهم می کنند و در مکان های استراتژیک مانند مناطق خدمات جاده ای، مناطق سوخت گیری و پمپ بنزین ها، پارکینگ ها و غیره قرار دارند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *