قطعات خودرو

راه اندازی ایستگاه شارژ خودروهای برقی در کشور توسط مپنا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، بحث عرضه خودروهای برقی در سراسر جهان یکی از موضوعات روز صنعت خودرو است و به صورت روزانه به تعداد محصولات برقی در بازارهای جهانی خودرو افزوده می‌شود. بر اساس آمار جهانی 10 درصد از فروش کل خودروهای صفرکیلومتر جهان در سال 2022 به خودروهای برقی یا EV تعلق داشته و طی سال گذشته میلادی بیش از میلیون خودرو از مدل‌های مختلف EV و پلاگین هیبرید در جهان به فروش رسیده است. نمودارهای فروش به صورت ماهانه رشد فروش خودرو برقی را به نمایش می‌گذارد و به طوری که در ماه دسامبر 2022 میزان عرضه با حدود 200 هزار دستگاه افزایش از 1 میلیون دستگاه در نوامبر یه بیش از 1,2 میلیون دستگاه رسیده است.

 

 

با توجه به اولویت موضوع برقی‌سازی خودروها در جهان کشور ما نیز به سمت این هدف در حال حرکت است و یکی از بازیگران اصلی در این حوزه مرکز کسب و کار برقی‌سازی مپناست. این مجموعه در سال‌های اخبر در راستای راه‌اندازی و گسترش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و شبکه هوشمندسازی این محصولات فعالیت نموده است. این شرکت با توجه اولویت موضوع برقی‌سازی خودرو و نقش مهم این امر در خصوص مسئولیت اجتماعی و کاهش سطح آلایندگی‌ها در تلاش است اقدامات عملی را به سرانجام رساند.

 

یکی از مشخصه‌های پیشرفت در صنعت برقی‌سازی شبکه حمل و نقل و خودروها، ایجاد و راه اندازی ایستگاه‌های شارژ و پایش این سامانه‌هاست. شبکه ایستگاه‌های شارژ برقی نیز به طور مستمر به یک مرکز پایش متصل خواهند بود و به کمک این مرکز میزان بار افزوده شده بر شبکه برقی کشور کنترل خواهد. با توسعه ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در سراسر کشور و نقاط مختلف جغرافیایی نه تنها کار را برای صاحبان وسائط نقلیه برقی و خودروهای الکتریکی ساده‌تر می‌کند همچنین میزان فشار بار مصرف برق به طور مساوی در ایستگاه‌ها تقسیم می‌شود. افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ به راه افتادن کسب و کار فروش خودروهای برقی نیز کمک بسزایی خواهد کرد و با توجه به بصرفه بودن این محصولات افراد بیشتری را به لیست خریداران خودروهای الکتریکی اضافه می‌کند.

 

 

در راستای توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی در پاییز امسال گروه مپنا از جدیدترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی واقع در هتل میزبان بابلسر رونمایی کرد و به مرحله بهره برداری رسانید. ایستگاه شارژ خودروهای برقی واقع در هتل میزبان از نوع آنتوریوم است که از نام یک گل برای این مدل دیزاین ایستگاه الهام گرفته شده است.

 

ایستگاه شارژ هتل میزبان با یک شارژر DC با توان 60 کیلووات با 2 استاندارد CHAdeMO (مناسب خودروهایی برقی مانند میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید، نیسان لیف) و همچنین مدل AC-Type2 (مناسب اکثر خودروهای برقی استاندارد از جمله ب ام و i8) به صورت شبانه‌روزی در محوطه هتل میزبان بابلسر قابل دسترس است. این ایستگاه شارژ خودروهای برقی اولین جایگاه شارژی است که با مشارکت بخش خصوصی و گروه مپنا ساخته شده است.

 

 

گروه مپنا از سال 1398 به صورت متمرکزدر حال فعالیت بر روی پروژه گسترش شبکه شارژ خودروهای سراسر کشور است و بر این اساس ایستگاه‌های مختلف شارژ خودرو در شهره‌های مختلف کشور از جمله بابلسر مازندران راه اندازی شده است.

 

در راستای این پروژه ایستگاه شارژ خورشیدی مکو در شهر فردیس استان البرز، ایستگاه شارژ پایانه امام رضا (ع) در شهر مشهد، ایستگاه شارژ برج میلاد در شهر تهران، ایستگاه شارژ نصب شده در شرکت ایران خودرو دیزل و ایستگاه شارژ نصب شده در شرکت کرمان موتور به جمع شبکه شارژ خودروهای برقی مپنا در سراسر کشور پیوسته‌اند.

 

با توجه به اهمیت توسعه ایستگاه‌های شارژی خودروهای الکتریکی، این موضوع حرکتی مهم در راستای گسترش و فرهنگ‌سازی استفاده از خودروهای برقی است و گروه مپنا آمادگی کامل خود را برای مشارکت با بخش‌های خصوصی، دولتی و عمومی برای توسعه این ایستگاه‌ها اعلام نموده است و به کمک این اتفاق متقاضیان خودروهای الکتریکی و شهروندان از وجود شبکه شارژ و پشتیبانی این محصولات مطلع شده و اطمینان پیدا خواهند کرد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *