قطعات خودرو

رولزرویس فانتوم سینتوپیا با ۲۵۰ گلبرگ شیشه‌ای خاص معرفی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، رولزرویس جدیدترین خودروی سفارشی خود با نام فانتوم سینتوپیا را معرفی کرد. این خودروی فوق لوکس دارای ویژگی‌های خاص قابل‌توجهی همچون کابین دارای گلبرگ های شیشه ای است.

 

خریداران محصولات رولزرویس در سال ۲۰۲۲ به‌طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار دلار را صرف انتخاب چنین خودروهایی کرده‌اند. اگرچه فعلاً قیمت رولزرویس فانتوم سینتوپیا اعلام نشده است اما حس می‌کنیم قیمت آن به راحتی بالای ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود. چرا؟ چون این خودروساز بریتانیایی که بخشی از گروه بی ام و به شمار می‌رود فانتوم سینتوپیا را پیچیده‌ترین فانتوم سفارشی تاریخ نامیده است.

 

خودروی موردبحث بر پایه مدل طویل‌تر فانتوم شکل می‌گیرد و همتا ندارد. سینتوپیا با همکاری آیریس فن هرپن طراح مد هلندی تولید می‌شود. جالب آنکه فرایند طراحی و تولید فانتوم سینتوپیا حداقل ۴ سال طول کشیده و بنابراین چراغ سبز تولید آن اندکی پس از معرفی رسمی فانتوم VIII صادر شده است. سدان فوق لوکس رولزرویس از آن زمان تاکنون فیس لیفت شده و محصول منحصربه‌فرد موردبحث نیز به‌روزرسانی‌های سال ۲۰۲۲ را به نمایش می‌گذارد. از جمله ویژگی‌های به‌روز سینتوپیا می‌توان به جلوپنجره نورانی و کاسه‌چراغ‌های خاص با برش لیزری اشاره کرد.

فانتوم سینتوپیا منحصراً با رنگ نویر و بسته به زاویه دید با عناصر بنفش، آبی، مگنتا و طلایی تولید می‌شود. بریتانیایی‌ها می‌گویند استفاده از رنگریزه های خاص برای دستیابی به چنین ظاهر جذابی ماه‌ها زمان برده و بیش از ۳ هزار ساعت فقط صرف تست و تائید رنگ بدنه شده است. کاپوت با ابهت خودرو نیز دارای الگوی آب مواج است که در کابین نیز دیده می‌شود. زمانی که درب‌ها را باز کنید کاملاً تحت تأثیر فضای داخلی خودرو قرار می‌گیرید.

 

جذاب‌ترین پوشش سقف داخلی محصولات رولزرویس در مدل سینتوپیا دیده می‌شوند. پوشش داخلی سقف این خودرو با لایه‌ای از چرم اعلا پوشانده می‌شود و بافت خاصی به اسم فلز مایع نیز وجود دارد که با به‌کارگیری تکنیک‌های خاص به وجود می‌آید. به این ترکیب باید ۱۶۲ گلبرگ ساخته شده از شیشه را نیز اضافه کرد. فرایند توسعه و تکمیل چنین پوشش سقفی بیش از ۳۰۰ ساعت زمان می‌برد.

کار دستان هنرمند تکنسین‌های رولزرویس به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه آن‌ها از ۹۹۵ ستاره فیبر اپتیک بکار رفته در سقف را با دستان خود نصب می‌کنند. این ستاره‌های نورانی که از بخش عقب شروع شده و تا بخش جلو کشیده می‌شوند حس تحرک را تداعی می‌کنند. همچنین کار تکمیل کل سقف حدود ۷۰۰ ساعت زمان نیاز دارد. ۸۵ گلبرگ شیشه‌ای دیگر نیز در گالری یا همان داشبورد خودرو دیده می‌شوند. طرح آب مواج که قبلاً به آن اشاره کردیم در میز پیک‌نیک و پانل سرنشین زیر داشبورد کار شده است. برای اینکه بتوان چنین ترکیب ظریفی را ایجاد کرد ۴ ماه زمان لازم بوده است.

 

رولزرویس فانتوم سینتوپیا اولین محصول تاریخ این شرکت با عطر سفارشی خودش است و منحصراً برای خودروی موردبحث تولید می‌شود. یکی از متخصصان امر عطر اقدام به تهیه عطری کرده است و مکانیسم پخش آن در کابین نیز از طریق پشت‌سری‌های خودرو خواهد بود. مشتری فانتوم سینتوپیا جدای از خرید محصولی بسیار خاص لباسی با همان طرح آب مواج را نیز دریافت خواهد کرد. کار تکمیل لباس نیز ۶ ماه زمان برده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *