قطعات خودرو

رييس اتحاديه تعميركاران خودرو: هدف از نمايشگاه ما ايجاد ارتباط بين تعميركار و توليدكننده است

خودروساز چینی
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو

عليرضا نيك‌آيين در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، درباره دليل به تعويق افتادن برگزاری نمايشگاه قطعات يدكی، كارشناسی فنی خودرو و خودروهای كلاسيك توضيح داد: مقداری تأخیر در زمان برگزاری ايجاد شد، چون چند شرکت به ما قول حضور در نمايشگاه را داده بودند و چند روزی طول کشید تا آن‌ها هم اعلام آمادگی کنند.
او ادامه داد: این نمایشگاه به شعار حمایت از تولید داخل برگزار شد و این موضوع در نمایشگاه کاملاً محسوس است. ما تلاش کردیم از برندهایی برای حضور در نمایشگاه دعوت کنیم که کیفیت کالاهای‌شان استاندارد باشد.
وی با بيان اين‌كه اکنون از نظر تولید قطعات خودروهای داخلی در شرایط خوبی هستيم، اظهار كرد: شرکت‌های توانمندی در اين حوزه فعال هستند که نمایندگان بیشتر آن‌ها در نمایشگاه تعميركاران خودرو نيز حضور دارند. همچنین از تمام اتحادیه‌های خودرویی دعوت شده است که برای بازدید از نمایشگاه بیایند. ضمن اين‌كه امکانات ویدیو کنفرانس را هم در نمايشگاه ايجاد کردیم.
نيك‌آيين درباره مخاطبان اين نمايشگاه نيز گفت: مخاطب کالاهایی را می‌بيند که اتحادیه تعمیرکاران کارخانه‌های آن‌ها را ديده، ماشین‌آلات و خط تولیدشان را تایید كرده است و آن كالاها استانداردهای لازم را دارند.
رييس اتحاديه تعميركاران خودرو تهران در ادامه اظهار كرد: اين اتحادیه بنا دارد از شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که کالای مرغوب تولید می‌کنند، حمايت كند. این نمایشگاه نيز پایه‌گذار حرکت‌هایی است که امیدواریم ادامه داشته باشد.
او بيان كرد: هدف ما این است که تعمیرکاران خودرو با کیفیت استاندارد کالاها آشنا شوند.
نخستين نمايشگاه قطعات يدكی، كارشناسی فنی خودرو و خودروهای كلاسيك 16 مرداد كار خود را در تهران آغاز كرد و به‌مدت يك‌ماه برپا خواهد بود.
نيك‌آيين همچنين درباره گلايه‌هايی كه درباره اجبار به گرفتن چند جواز از صنوف مختلف مطرح می‌شود، گفت: کارها باید تخصصی باشند. مشکلی که داریم اين است كه مثلا اتحادیه لوازم یدکی واحدهايی صنفی دارد که که در کار مکانیک‌ها تداخل می‌کنند، یعنی یک واحد صنفی فروش قطعات یدکی برای خودش ابزار و یک شاگرد مکانیک آورده و جلوی مغازه‌اش لنت عوض می‌کند! این کارها خلاف قانون است و باید به آن‌ها رسیدگی شود.
او ادامه داد: اگر می‌خواهند از واحد دیگری و صنف دیگری جواز بگیرند، باید مراجعه کنند و سر خود این کار را انجام ندهند. اگر شرایط لازم را داشتند، جواز دوم حتماً به آن‌ها داده می‌شود. این موضوع در قانون دیده شده است اگر شرایطی مانند متراژ مغازه، آموزش‌های مکانیکی که در اتحادیه داده می‌شود، فراهم باشد حتماً جواز به آن‌ها داده می‌شود.
نيك‌آيين اضافه كرد: هر کسی که از راه می‌رسد نمی‌شود تعمیرات انجام دهد. اتحادیه ما اصلاً اجازه چنین کاری را نخواهد داد.
او همچنين درباره كانديدا شدن برای انتخابات هيات مديره اتحاديه لوازم يدكی خودرو، توضيح داد: با دعوتی که شده بود، من برای حضور در هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی کاندیدا شدم؛ اما چون شرایط را مناسب خودم ندیدم، كنار كشيدم. در اتحادیه لوازم یدکی افراد توانمندتری هستند كه امیدوارم بتوانند اين صنف را اداره کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *