قطعات خودرو

27 تیر 1348 / 18 جولای 1969/ سقوطی که کندی را گرفتار کرد

سقوط کندی

قطعات خودرو: پس از برگزاری مهمانی باشکوهی در جزیره چپاکویدیک ماساچوست، سناتور تد کندی – نماینده وقت مجلس آمریكا- با خودروی اولدزموبیل دِلمونت 88 مدل 1346 مادر خود، از روی پل دایك به خارج جاده سقوط كرد.

حادثه منجر به مرگ دیگر سرنشین خودرو،  مری­‌جو كوپِكنی شد.

شرایط حادثه بسیار عجیب بود. ابهام حادثه از این واقعیت­‌ها شروع می­‌شد که سناتور کندی حادثه سقوط اتوموبیلش را گزارش نکرده بود تا اینکه  خودرو آسیب­دیده توسط یک ماهیگیر – حدود 8 ساعت بعد- کشف شد.

همسفر فوت شده چه نسبتی با کندی داشت؟

مری جو سرنشین فوت شده، یکی از دخترانی است که در ستاد مبارزات انتخاباتی رابرت اف کندی در سال 1347 فعالیت کرده بود.

مهمانی آن شب، در واقع دیدار دوباره دختران ستاد بود. هنگامی که تد کندی اعلام کرد که مهمانی را ترک می­‌کند، ظاهرا ماری جو نیز می­‌خواست به هتل خود برگردد.

افسر پلیسی در طول مسیر، خودرو را – که در جاده تاریکی پارک شده بود – مشاهده کرد. افسر سعی کرده بود با سرنشینان خودرو تماسی برقرار کند،  اما با نزدیک شدن افسر پلیس، خودرو حرکت کرده بود.

طبق شهادت خود کندی ، او راه را گم کرده بود و تصادفاً از کنار پلی عبور کرد و از مسیر خارج شد.

کندی مدعی بود که پس از اتفاق پیش آمده، موفق به خلاص شدن از آن وضعیت شده و حتی تلاش کرده بود تا زن را نجات دهد ، اما در این امر ناکام مانده است.

تد کندی سپس به مهمانی برگشت اما در مسیر بازگشت، از جلوی خانه­‌های زیادی عبور کرده بود که می‌توانست از آن خانه­‌ها به پلیس اطلاع دهد، اما او می‌­خواست نخست با دوستانش صحبت کند.

آنها به صحنه تصادف بازگشتند و هر كدام سعی كردند برای بررسی شرایط مسافر زن، خودرو را وارسی کنند و با مسافر ارتباطی بگیرند که باز هم ناکام ماندند.

سناتور تد کندی

سناتور کندی از طریق کانال آبی شنا کرد و به هتل خود بازگشت. گزارش پلیس در فردای حادثه این‌گونه بود که سناتور کندی طوری رفتار می­ کند که گویا اتفاقی نیفتاده است.

اگر کندی بعد از سقوط فرار نکرده بود، مری زنده می ماند

کندی پس از اطلاع از کشف شدن خودرو توسط پلیس، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد برای کمک بیشتر با پلیس تماس خواهد گرفت.

تحقیقات بعدی پلیس مشخص کرد ظاهراً آن زن در اثر خفگی درگذشته است نه بخاطر غرق­‌شدن در آب. روشن شدن این حقیقت، باعث ایجاد سوظن به سناتور کندی شد. کندی بعداً به دلیل ترک صحنه­ تصادف، به دو ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *