قطعات خودرو

سیاست‌های مالی باید با تولید همسو باشد

به گزارش «قطعات خودرو»:

 در تشریح جزئیات اجرای ایجاد دو پایه مالیاتی جدید یعنی مالیات بر خانه و خودرو لوکس و بازیگران و اینفلوئنسر‌ها گفت: در این موضوع باید سیاست‌های مالی، ارزی، تجاری و تولیدی باید با سیاست‌های مالیاتی همسو و هماهنگ باشند. نباید هر کدام به صورت جزیر‌ه ای عمل کنند.ولی ایجاد مصوبه و عزم برای اجرایی کردن  آن قطعا اقدام مثبتی  است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اصلاح نظام مالیاتی نیازمند هوشمندی است. یک تیم اقتصادی اجرایی و مدیریتی با نگاهی به وسیع به مسائل کلان کشور باید این بسته را تدوین کند. اگر این اقدام ضعیف اجرا شود بیش از اینکه اثرات مثبت داشته باشد تاثیر منفی بر اقتصاد کشور  خواهد گذاشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به موضوع تورم در کشور هم افزود: اگر می خواهیم به سمت اخذ مالیات بر ثروت برویم باید تورم را لحاظ کنیم. به عنوان مثال فردی خودرویی را خریداری کرده و شش ماه بعد قصد فروش دارد. باید افزایش قیمت خودروی یک میلیاردی که به یک میلیارد و پانصد میلیون تومان رسیده و در مدت شش ماه رقمی نزدیک به پانصد میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

شقاقی گفت: باید این رقم را خالص زدایی و تعدیل شده به تورم در نظر بگیریم. تورم را باید در این شش ماه محاسبه شود و اگر نرخ تورم پانصد میلیون را لحاظ کنیم که به رقمی حدود ۴۰۰ میلیون می‌رسد. پس باید هم در مالیات بر ثروت و هم در مالیات بر عایدی سرمایه به تورم قیمت‌ها را تعدیل کنیم و سپس مالیات را اخذ کنیم.

او تصریح کرد: به عنوان مثال خودرویی به قیمت یک میلیارد خریداری شده و به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومان فروخته شده که سود بدست آمده با تورم است. بدون تورم سود خالص چقدر است از ۱۷۰ میلیون چقدر را به عنوان مالیات عایدی برسرمایه پرداخت شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *