قطعات خودرو

شاسی بلند اندازه بزرگ هاوال P04 در چین رونمایی شد، آیا هاوال H5 در راه است؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک،نخستین تصاویر رسمی از هاوال P04 در چین منتشر شدند. این خودرو یک شاسی بلند اندازه بزرگ است که براساس پلتفرمی مشترک با پیکاپ گریت وال کانن ساخته شده است. پیش از آن‌که هاوال تصاویر این خودرو را به صورت مجازی منتشر کند، عکس‌های این خودرو در فضای مجازی پخش شده بودند. انتظار می‌رود این خودرو در نهایت با نام هاوال H5 روانه بازار شود.

این نخستین بار نیست که صحبت از هاوال H5 مطرح می‌شود. نسل نخست این شاسی بلند در فاصله سال‌های 2010 تا 2018 تولید شد و بیشتر فروش آن در بازارهای صادراتی به دست آمد. این خودرو با موتور دولیتری توربوشارژر، گیربکس شش سرعته دستی و سیستم چهارچرخ محرک به دست مشتریان می‌رسید. حال عرضه هاوال P04، چینی‌ها را نسبت به معرفی نسل دوم هاوال H5‌ خوشبین کرده است.

 

هاوال H5

 

ظاهر خارجی هاوال P04 شباهت بسیار زیادی به پیکاپ‌های بزرگ گریت وال دارد. البته این شباهت بی‌دلیل نیست چرا که این خودرو براساس پلتفرم مشترکی با پیکاپ‌های بزرگ این شرکت توسعه یافته است. ابعاد این خودرو شامل 5.2/2/1.8 متر با فاصله بین دو محور 3 متر است. موتورهای 2 لیتری با 197 یا 230 اسب بخار قدرت‌بخش این خودرو خواهند بود. گیربکس‌های شش سرعته یا هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت در هاوال P04 را برعهده دارند. این خودرو در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار چین خواهد شد و قیمت آن از هاوال H9 کمتر خواهد بود.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *