قطعات خودرو

شرط شورای شهر تهران برای موافقت با ورود اتوبوس‌ های دست دوم خارجی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: دولت مصوبه‌ای دارد که اجازه داده اتوبوس‌ ها و کامیون‌هایی که عمرشان کمتر از دو سال است به شرطی که استانداردهای کشور را داشته باشند، بخش خصوصی خریداری کند و در داخل کشور شماره گذاری شود. شرط شورای شهر تهران برای موافقت با ورود اتوبوس‌های دست دوم خارجی

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: اینکه شهرداری بخواهد این اتوبوس‌ ها را بخرد نه چنین موضوعی تجویز شده و نه شورا با آن موافق است.

 

سید جعفر تشکری هاشمی گفت: شهرداری هم گفته قصد دارد راهکاری متفاوتی را برای جبران کمبود ناوگان در حمل و نقل دنبال کند و این خریدها را نیز بخش خصوصی انجام می‌دهد.

 

مدتی پیش سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره گفت:شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی، فهرستی از اتوبوس‌ های دست دوم را پیشنهاد دادند که یکی از آن‌ها برای آلمان بود، این اتوبوس‌ ها استانداردهای زیست محیطی لازم دارند و کیفیت آن‌ها بهتر از اتوبوس‌ های فعلی خواهند بود.

 

سید مجتبی شفیعی افزود:در مرحله اول ۵۰ دستگاه اتوبوس از کشور آلمان وارد گمرک شده است که فرایندهای ترخیص آن‌ها زمان‌بر است و به محض اینکه ترخیص شوند، وارد چرخه حمل و نقل و عمومی خواهد شد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران کم داریم، افزود: به جز واردات اتوبوس‌های دست دوم، با همکاری وزارت کشور به دنبال خرید اتوبوس‌های نو نیز هستیم.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *