قطعات خودرو

شورلت کلورادو ZR2 بایسون معرفی شد؛ رقابت سنگین با رنجر رپتور و تاکوما TRD

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، امسال ابروانت‌های اندازه متوسط با تجهیزات آفرود و پیشرانه‌های قدرتمند، تنوع بسیار خوبی دارند. پس از معرفی رنجر رپتور و تاکوما TRD پرو، حالا کلورادو ZR2 بایسون نیز به این گروه پیوسته است.

اولین کلورادو در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد و تا سال ۲۰۱۲ روی خط تولید باقی ماند. نسل دوم، سال ۲۰۱۱ به بازار تایلند رسید و از سال ۲۰۱۵ برای قاره امریکا تولید شد. حالا با گذشت زمانی نسبتا طولانی، نسل سوم معرفی شده است تا وارد رقابت سخت با رقبای پرشمار امریکایی و ژاپنی شود.

شوزلت کلورادو بایسون 2022
شورلت کلورادو بایسون ۲۰۲۲

نسخه‌ی پایه از کلورادو ۲۰۲۴، موتور ۲/۷ لیتر توربوشارژ مجهز به اینترکولر دارد. این پیشرانه ۵ سیلندر، ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در بعضی بازارها، کلورادو Z71   با موتور ۲/۷ لیتر، دارای ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

شوزلت کلورادو بایسون 2024
شورلت کلورادو بایسون ۲۰۲۴

قوی‌ترین مدل کلورادو با پیشرانه‌ی ZR2، قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۸۳ نیوتن‌متر دارد. این پیکاپ با تجهیزات ویژه از سری بایسون (Bison) بهترین وانت اندازه متوسط جنرال موتورز برای طبیعت‌گردی و رانندگی آفرود محسوب می‌شود.  این مدل در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نسبت به ZR2 استاندارد، حدود یک ثانیه، کندتر است.

شوزلت کلورادو بایسون نمای پشت

علاوه‌بر چرخ‌های ۱۷ اینچ با تایرهای ۳۵ اینچ مخصوص بیراهه‌نوردی، سیستم تعلیق ویژه با فنربندی قابل تنظیم برای کلورادو ZR2 بایسون وجود دارد. مجموعه‌ی این تجهیزات با عبارت اختصاری AEV مخفف  American Expedition Vehicles به معنی خودروهای مخصوص سفر امریکایی، شناخته می‌شوند. دیگر موردی که شورلت کلورادو مجهز به لوازم AEV را از نسخه‌های استاندارد متمایز می‌‌کند؛ نصب چرخ زاپاس در پشت راننده و چسبیده به کابین است.

شوزلت کلورادو بایسون نمای زیر

در قسمت‌های مختلف اتاق و خصوصا زیر بدنه، صفحه‌های استیل محافظ وجود دارند تا رادیاتورها، جعبه فرمان و گیربکس هنگام حرکت در مسیرهای سخت، آسیب نبینند. فاصله‌ی کف ZR2 بایسون از سطح زمین، ۳۰ سانتی‌متر است و حدود ۴ سانتی‌متر ارتفاع بیشتر نسبت به ZR2 استاندارد فراهم می‌کند. زاویه شیب قابل صعود و نزول با ZR2 بایسون، ۳۸/۲ و ۲۵/۲ درجه است. نهایت زاویه‌ی قابل پیش بین محورهای جلو و عقب (breakover angle)  نیز ۲۶/۹ درجه خواهد بود.

شوزلت کلورادو بایسون

تجهیزات نصب شده روی شورلت کلورادو ZR2 بایسون، وزن خالص را به ۲۳۹۰ کیلوگرم می‌رساند که نسبت به ZR2 استاندارد، ۱۴۳ کیلوگرم سنگین‌تر است. همچنین وزن قابل حمل در پشت و تریلر کششی نیز، کمتر از ZR2 خواهد بود؛ به‌طوری که مدل بایسون، ۴۷۶ کیلوگرم در قسمت مخصوص بار و ۲/۵ تن ظرفیت قابل کشش تریلر وجود دارد. این شرایط برای شورلت کلورادو ZR2 استاندارد، ۵۸۰ کیلوگرم و ۲۷۲۰ کیلوگرم است.

شوزلت کلورادو بایسون نمای کابین

از نظر تجهیزات اضافی و لوازم لوکس سفارشی، شورلت کلورادو ZR2 بایسون قابل رقابت با رنجر رپتور و تویوتا تاکوما TRD پرو نیست. مواد داخل کابین نیز، فاقد ادوات فیبرکربن و کیفیت بالاتر از حد استاندارد هستند. هنوز قیمت نسل جدید شورلت کلورادو مشخص نیست اما می‌توان انتظار داشت برای ZR2، حدود ۴۸ هزار دلار پرداخته شود و نسخه‌ی بایسون، ۶۰ تا ۶۵ هزار دلار باشد. ارزان‌ترین مدل شورلت کلورادو در مدل WT احتمالا آستانه قیمت ۳۱ هزار دلار را حفظ خواهد کرد.  حدود قیمت رنجر رپتور ۸۰  هزار دلار و تاکوما TRD پرو ۵۰ هزار دلار است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *