قطعات خودرو

ضرورتی ندارد وارد تکنولوژی ساخت باتری خودروهای برقی شویم

خودروهای برقی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، محمدرضا شیخ عطار اظهار داشت: خودرو برقی یک فرصت است چرا که در این نوع خودروها بخش قابل توجهی از مکانیزم‌ها که در خودروهای بنزینی وجود دارد،‌ حذف می‌شود و عملا شاهد کاهش مراجعات مردم برای دریافت خدمات پس از فروش خواهیم بود.

 

وی گفت: با اشاره به توافق‌نامه پاریس که تا سال ۲۰۳۰ باید تمام وسایل نقلیه برقی از تمام برقی گرفته تا پلاگین هیبرید و پیل سوختی در تمام دسته‌بندی‌های ۲ و ۳ چرخ، خودرو، ون‌های تجاری سبک، اتوبوس‌ها، کامیونت‌ها و … حداقل ۳۵ درصد از فروش جهانی را به خود اختصاص دهند با توجه به الزامات استانداردی،‌ کاهش مصرف سوخت و تنوع سبد محصولات، باید به سمت تولید خودروهای برقی برویم در غیر این صورت در آینده امکان رقابت با خودروسازان جهانی نخواهیم داشت و همچنین از نیاز بازار، عقب خواهیم ماند.

 

قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا  اظهار کرد: برای کاهش آلایندگی هوا،‌ نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت دارد، ‌به عنوان مثال تهران با کمبود ۷ هزار دستگاه اتوبوس روبرو است، همچنین این کلان شهر به نوسازی ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و ۳۵ هزار تاکسی و ۱۵۰۰ واگن قطار نیاز دارد که بایستی خریداری شود. بدین جهت می‌توان بخشی از این نیازها را با خودروهای برقی تامین کرد.

 

وی گفت: در حال حاضر دولت برای بنزین، یارانه قابل توجهی را پرداخت می کند،‌ از همین رو با سوق دادن بخشی از بودجه به سمت خودروهای‌برقی،‌ می‌توان ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروهای‌برقی، مجهز کرد و همچنین توصیه می‌شود در مسیر توسعه‌ای که در پیش است،‌ قطعه‌سازان و سایر زنجیره تامین با کمک و نظارت سیاست گذاران، برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه شده در قطعات مورد نیاز خودروهای‌برقی را داشته باشند تا هدف یاد شده با سرعت محقق شود.

 

شیخ عطار در پایان با اشاره به اینکه خیلی از کشورهای تولیدکننده خودروهای برقی،‌ در تامین باتری مزیتی ندارند و همواره واردکننده این قطعه از خودروهای برقی هستند،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به مسیری که خودروسازان جهانی طی کرده‌اند، ضرورتی ندارد که ایران وارد تکنولوژی ساخت باتری خودروهای برقی شود و یا حتی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، از همین رو می‌توان با واردات باتری، به سمت تولید خودروهای برقی رفت. بر این اساس ضرورت دارد که وزارت نیرو برای تامین برق این خودروها برنامه‌ریزی کند و شرکت‌های فولاد سازی نیز تولید ورق های مقاوم و سبک را در دستور کار خود قرار دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *