قطعات خودرو

قرارداد تولید 500 دستگاه مینی بوس آرتا پلاس به سفارش شهرداری تهران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک قرارداد تولید و فروش ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس آرتا پلاس با حضور دکتر بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، و سعید خادمی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سبلان خودرو، منعقد و انجام شد. بر اساس این قرارداد، ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس شهری دو درب آرتا پلاس در مدت ۱۴ ماه تولید و در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.

مینی‌بوس آرتا پلاس در دو نوع تک درب بین شهری و دو درب شهری در کارخانه سبلان خودرو مایوان در اردبیل تولید می‌شود. این مینی‌بوس دارای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی است و بالاترین رتبه کیفی را از کمیته فنی وزارت کشور اخذ نموده است.

 

مشخصات فنی مینی بوس آرتا پلاس

مینی بوس آرتا پلاس با امکانات و ویژگی‌های مناسب، به عنوان یک گزینه خوب برای حمل و نقل مسافران در شهرها و محیط‌های شهری مطرح است.

بدنه آرتا پلاس از نوع Semi-monocoque است که به خاطر ساختار مقاوم و سبک خود، ایمنی و استحکام بالایی را به خودرو می‌بخشد.

این مینی بوس با موتور Cummins ISF3.8s و گیربکس ZF 6S 500 (6 سرعته دستی) مجهز شده است و استاندارد آلایندگی EURO5 و EEV را رعایت می‌کند. پیشرانه این خودرو توان 115 کیلووات (155 اسب بخار) و گشتاور 500 نیوتن متر را در 2600 دور در دقیقه ارائه می‌دهد. حجم دقیق موتور آرتا پلاس برابر با 3760 سی سی است.

ابعاد خودرو به طول 7300 میلیمتر، عرض 2230 میلیمتر و ارتفاع 3030 میلیمتر می‌رسد. سیستم تعلیق از نوع Leaf Spring است و محفظه صندوق با ظرفیت 0.7 متر مکعب در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آرتا پلاس دارای سیستم تهویه هوا با قدرت 16000 کیلوکالری و سیستم ترمز و ایمنی WABCO ABS، WABCO ESC و WABCO LDWS است. همچنین، این خودرو دارای ترمز جلوی دیسکی و ترمز عقبی با سیستم کفی دارد.

باک آرتاپلاس دارای ظرفیت 120 لیتر است و وزن خالص آن 5400 کیلوگرم است. این خودرو توانایی بالا روی از شیب‌های تا 30 درصد را دارد و محور جلوی آن با ظرفیت 3 تن و محور عقب با ظرفیت 5.5 تن مجهز شده است.

سیستم فرمان آرتاپلاس از نوع Integral Power Steering است و تایرهای آن از نوع Tubeless Radial با سایز 215/75R 17.5 است.

 

تجهیزات مینی بوس آرتا پلاس

در بخش امکانات مربوط به راننده این مینی بوس از تجهیزاتی مانند تاخوگراف، داشبورد یکپارچه، فرمان چندمنظوره، صندلی بادی، میکروفن راننده، پخش دیجیتال با قابلیت پخش MP3 و پورت USB و جالیوانی و … بهره می‌برد.

برای تجربه مناسب سرنشینان و مسافران امکانات دیگری همچون (optional) کمربند ایمنی ۲ یا ۳ نقطه اتکا، جعبه ابزار، نورپردازی محیطی LED، جعبه کمک های اولیه، مکان قرارگیری روزنامه و تبلت دستی، قفسه بار دستی و WIFI تعبیه شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *