قطعات خودرو

كانديداي انتخابات اتحاديه از منطقه غرب: مهم‌ترين برنامه‌ام جلوگيري از ورود قطعات تقلبي به بازار است

داود حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو توضيح داد: در اتحادیه يك مقدار دست و بال همه بسته است و اتحادیه واقعاً یک مقدار ضعیف عمل می‌کند. من می‌خواهم اختیارات اتحادیه را بیشتر کنم تا بتواند بازار را بیشتر کنترل کند، چون اكنون قطعات تقلبی در بازار غوغا می‌کند.

او در پاسخ به اين پرسش كه چطور می‌خواهید ورود قطعات یدکی تقلبی را به بازار کنترل کنید؟ گفت: باید همکاران را توجیه کنیم. همچنین به کسانی که تقاضای گرفتن جواز دارند، کمی سخت گرفته شود. باید وارد بازار شویم و بر کارها نظارت کنیم. به علاوه، به متخلفان کارت زرد یا قرمز بدهیم.

وي با بيان اين‌كه اكنون تعداد قطعات تقلبی در بازار سرسام‌آور شده است، ادامه داد: قطعات تقلبی در کارتن‌های برند ایرانی يا خارجی به دست مردم می‌رسند. مردم هم آن‌ها را مصرف می‌کنند. اگر به‌خاطر لنت ترمز نامرغوب در جاده حادثه‌ای پیش بیاید، هیچ کسي آن را گردن نمی‌گیرد.

اين عضو اتحاديه لوازم يدكي تهران در منطقه غرب در ادامه اظهار كرد: اوضاع منطقه غرب تهران از نظر قطعات یدکی خیلی به‌هم ریخته نیست. غرب از نظر تولید، مشکل دارد. چون قطعات تولیدی در اين منطقه، فولادی هستند. این قطعات فولادی به‌شکل سنتی تولید می‌شوند. در حال حاضر مواد مرغوب زیاد در دسترس نیست و معمولاً از ضایعات براي توليد قطعات استفاده می‌شود.

او گفت: کار ما راه‌سازی است و ماشین‌آلات باید زمین را بکنند. اكنون قطعات به سرعت دچار سایش می‌شوند، چون فلزات مرغوب گران هستند و در دسترس ریخته‌گران نیستند. به همين دليل، برخی از مواد را کم و زیاد می‌کنند، در نتيجه، قطعات، مرغوب درنمی‌آیند. مصرف‌کننده به همین دلیل دچار مشکل می‌شود. عمر مفید يك قطعات باید شش‌ماه باشد، اما حالا بعد از دوماه دیگر آن قطعه قابل استفاده نیست.

وي با بيان اين‌كه تولید سنتی بايد كنار رود و با روش‌های جدید جایگزین شود، توضيح داد: ایتالیا و ترکیه سیستم‌های هوشمندي (فورج) را برای تولید به کار می‌برند که فلزات را خودش ترکیب می‌کند و قطعات را بیرون می‌دهد. ما نیاز داریم که زمانی بگذاریم که این سیستم جایگزین سيستم قديمي شود.

حسيني افزود: من بارها در صنف خودمان این را مطرح کرده‌ام که بايد سیستم فورج را به کار بگیریم. اگر ۱۰ سال پیش این کار را کرده بودند، امروز خیلی جلوتر بودیم؛ اما حالا متاسفانه به همان شکل سنتی کارها پیش می‌رود که بازار هم دچار مشکل شده است.

او در پاسخ به اين پرسش كه به‌نظر شما آيا نماینده‌ای از غرب تهران می‌تواند به هیئت مدیره بعدي اتحاديه وارد شود؟ گفت: تا امروز که این اتفاق نیفتاده است. مرکزیت قطعات خودرو تا كنون مرکز شهر تهران بوده و در واقع «چراغ‌برق» مرکزیت این کار بوده است. حتی برخي اتحادیه را به اسم این منطقه می‌شناسند.

وي ادامه داد: منطقه غرب به‌نوعی برادر ناتنی است. البته در سال‌های گذشته، این منطقه بزرگتر شده است و حالا باید نگاه ویژه‌ای به آن شود. این به همکاری همکاران بستگی دارد.

اين كانديداي انتخابات هيئت مديره اتحاديه افزود: منطقه غرب نزدیک به دو هزار نفر عضو در اتحاديه دارد. فکر می‌کنم در اين دوره، یک نفر از منطقه غرب بتواند وارد اتحادیه شود. اکنون چهار کاندیدا از منطقه غرب برای ورود به هیئت مدیره فعالیت می‌کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *