قطعات خودرو

كانديداي انتخابات بازرسي اتحاديه لوازم يدكي: ارتباط با خودروسازان اولويت من است

سيدمحمد موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، اظهار كرد: يكي ديگر از برنامه‌هاي من اجراي هوشمندسازی از طریق آی‌تی است. همچنین به نظرم بايد به فروشگاه‌هایی که جواز کسب دارند، امتیاز بدهیم و مانند هتل‌ها، این فروشگاه‌ها را ستاره‌دار کنیم. به اين ترتيب، فروشگاه‌هایی که جواز کسب دارند، با فعالیت خوب‌شان و نداشتن شکایت در طول سال مي‌توانند از اتحادیه امتیاز بگیرند تا تشویق شوند كه فعالیت بهتری داشته باشند.

او ادامه داد: هر فروشگاه جوازداري كه ستاره‌های بیشتري داشت مي‌تواند در منطقه خودش دیگرانی را که جواز کسب ندارند، تشویق کند که از سازمان جواز کسب بگیرند.

وي با بيان اين‌كه ما اسم بازرس را به کار نمی‌بریم، چون ممکن است در میان بازاریان استرس ایجاد کند، گفت: ما خود را مشاور می‌نامیم. ما بايد مشاور کاری بازاریان باشیم. می‌توانیم آن‌ها را راهنمایی کنیم که از قطعات استاندارد چگونه استفاده کنند، يا از سیستم نرم‌افزاری که مورد تایید اداره‌هاي مالیات، بیمه و دارایی است، چطور بهره ببرند.

موسوي توضيح داد: در هر پاساژ و منطقه‌ای، یک نفر بزرگ منطقه دارد. ما می‌توانیم آن افراد را راهنمایی کنیم. مي‌توانيم فهرست قطعات استانداردی را که از گمرکات به کشور وارد می‌شوند، مستقیماً از وزارت بازرگانی بگیریم و لیست مورد تایید خودروسازان را هم بگیریم كه بدانيم قطعات با چه برندی مورد تایید آن‌هاست. به این ترتیب، بازاریان می‌توانند مسیر خود را مشخص کنند و آن قطعات مورد نياز را تامین کنند.

او با اشاره به اين‌كه مشكل دیگر، کسری قطعات است، توضيح داد: اکنون بسیاری از نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو، سایپا و گروه بهمن، کسری قطعات دارند. این کسری قطعات می‌تواند امتیازی برای کسانی باشد که جواز دارند تا ما فروشگاه‌های جوازدار را به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های خودروسازان بتوانیم وصل‌ کنیم. خودروسازان مي‌توانند از طریق اتحادیه اطمینان حاصل کنند و كسري قطعات خود را از این فروشگاه‌های جوازدار تامین کنند. این مي‌تواند امتیازی براي فروشگاه‌هاي جوازدار باشد.

اين مدير پيشين خودروسازي سايپا ادامه داد: اكنون در تعدادي از خودروها کسری قطعات وجود دارد که باعث خواب خودرو مي‌شود. خودروسازان براي ماشینی که خوابیده و قطعه آن تامین نشده و مجبورند به مشتری جریمه بدهند. اتحادیه می‌تواند فروشگاه‌ها را منسجم کند و به خودروسازان بگوید که کسری قطعات را از فروشگاه‌های مجاز تامین کنند. چون بچه‌های بازار در این زمینه چابک‌تر هستند و می‌توانند قطعات را از طریق هوایی یا زمینی وارد کنند.

موسوي مشكل ديگر را شلوغ بودن دفتر اتحاديه دانست و گفت: فروشگاه‌های جوازدار پنج ستاره که مورد تایید قرار می‌گیرند، می‌توانند مشاور بازرسی باشند. می‌توانیم بگوییم فروشگاه‌هایی که جواز کسب گرفته‌اند و امتیازشان بالاست، نماینده ما در پاساژهای مختلف باشند و متقاضیان، شکایت خود را از طریق این فروشگاه‌ها حل و فصل کنند. اگر مشکل از اين طريق حل نشد، بعد آن‌ها به اتحادیه مراجعه کنند. مانند شکایت‌هایی که به شوراهای محلی و شهری می‌شود، قبل از این‌که موضوع در دادگاه مطرح شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *