قطعات خودرو

برای تولید لاماری از شاخص های استاندارد کیفی رنو-نیسان، ISQI استفاده می شود

لاماری

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، مهرداد قیدر، گفت: ما انتظار کسب رتبه برتر کیفیت توسط خودرو لاماری ایما را داشتیم چراکه کیفیت تولید این خودرو از اصلی ترین شاخص های آرین پارس موتور بود. قبل از آغاز فرآیند تولید خودرو لاماری، در همکاری با شریک تجاری در چین (DLEZ) شاخص های کیفی را که مبتنی بر استانداردهای رنو-نیسان بود، به اشتراک گذاشتیم و به دلیل اینکه طرف چینی هم تجربه همکاری با نیسان را داشت به یک زبان مشترک در حوزه کیفیت رسیدیم.

 

معاون کیفیت شرکت آرین پارس موتور تصریح کرد: پیش از فروش رسمی خودرو لاماری ایما، تیم های تست میدانی و کیفیت سنجی آرین موتور در هماهنگی با شریک چینی، این خودرو را تا ۲۰ هزار کیلومتر در شرایط آب و هوایی مختلف مورد تست و ارزیابی قرار داده اند که حتی در بعضی از آیتم ها نتایجی کسب شد که طرف چینی آن ها را احساس نکرده بود.

 

وی ادامه داد: از جمله نکات جالب توجه در مورد کیفیت لاماری ایما شاخص مراجعه خودروها به نمایندگی بعد از ۳ ماه کارکرد است. این شاخص در محصولات رنو در ایران حدود ۵۰ خودرو در هر ۱۰۰۰ دستگاه تولید است. اما خوشبختانه با تلاش همکاران ما در آرین پارس موتور و البته رعایت مو به موی استانداردهای مورد نظر در فرآیند تولید، توانستیم این شاخص را به کمتر از ۵۰ دستگاه در هر ۱۰۰۰ خودرو برسانیم که حتی از رقیبان اروپایی هم بهتر است.

 

قیدر تاکید کرد: از همان ابتدای امر در حوزه داخلی سازی به سراغ قطعه سازان رده اول کشور رفتیم که در گذشته در زنجیره تامین رنو قرار داشتند و علاوه بر تامین تولید داخلی، صادرات قطعات را نیز تجربه کرده بودند چراکه ما از شاخص های استاندارد کیفی AVES رنو-نیسان برای تولید لاماری ایما استفاده کردیم، در نتیجه تامین کنندگان داخلی که تجربه تولید قطعات با این استاندارد را داشتند نیز در زنجیره تامین این خودرو قرار گرفته اند.

 

وی ادامه داد: در بخش داخلی سازی صندلی که از مهمترین و البته گران ترین قطعات کابین خودرو به حساب می آید، ۵ سازنده صندلی در کشور را مورد ارزیابی قرار دادیم. در حالی که هر پنج تولید کننده پتانسیل های بالایی برای داخلی سازی صندلی لاماری ایما داشتند، اما در میان آنها بهترین سازنده انتخاب شد. در حالی که امکان تولید صندلی با قیمت کم تر و کیفیت متوسط هم وجود داشت اما کیفیت در آرین پارس موتور خط قرمز است.

 

قیدر متذکر شد: از جمله نکات دیگری که تیم کیفیت با حساسیت بسیار آن را دنبال می کند، کیفیت قطعات CKD وارداتی و البته قطعات ساخت داخل است. به همین دلیل نه تنها قطعات در مجاری ورودی به گمرک و کارخانه، که در فرآیند تولید نیز به وسیله کنترلرهای مختلف چک و کیفیت سنجی می شود.

 

معاون کیفیت آرین پارس موتور خاطرنشان کرد: بدون شک تلاش های بسیاری از سوی همکاران انجام شد تا خودرو لاماری ایما، امروز در صدر رده بندی کیفیت محصولات داخلی قرار بگیرد، اما موضوع حفظ کیفیت، خود کار بسیار سختی است که امیدواریم با توجه به تدابیر سیستمی که در شرکت وجود دارد، به این مهم نیز نائل شویم.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *