قطعات خودرو

مزایده ایران خودرو برگزار شد، حضور تارا در رنگ های مختلف و ایرادات جزئی!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، به طور معمول خودروهایی در جریان مزایده به فروش می‌رسند که دچار ایرادات کیفی باشند یا آن‌که مشتری از تحویل آن‌ها به دلیل نقص‌های مختلف سرباز زده باشد. با این حال برگزاری مزایده راه‌حلی موازی برای فروش خودرو شده تا خودروها را با ایرادات جزئی اما با قیمتی بسیار متفاوت از قیمت مصوب بفروش برسانند.

در مزایده ایران خودرو که اخیرا برگزار شد، موارد جالبی توسط خبرنگار خودروبانک رویت شد. برای مثال یکی از خودروهای حاضر در مزایده ایران خودرو رانا پلاس سقف شیشه‌ای با گیربکس شش سرعته بود. ایرادات ذکر شده برای این خودرو عدم نصب آفتاب‌گیر و ساییدگی سپر عقب بودند و ایران خودرو قیمت 250 میلیون تومان را برای این خودرو اعلام کرده بود، در حالی‌که قیمت رسمی اعلام شده برای این خودرو با گارانتی حدود 228 میلیون تومان است.

 

مزایده ایران خودرو

 

خودرو دیگر حاضر در مزایده ایران خودرو پژو 207i قرمز رنگ دستی بود که با قیمت 297 میلیون تومان به فروش می‌رسید. ایرادات بسیاری در لیست مشکلات این خودرو ذکر شده بود که شامل مواردی همچون نبود درب روغن هیدرولیک، نبود درب جعبه فیوز و مغایرت رنگ سپرها با بدنه خودرو می‌شد. قیمت پژو 207 دنده‌ای پانوراما به طور رسمی حدود 236 میلیون تومان است.

دیگر صحنه جالب مزایده ایران خودرو، حضور انبوهی از خودروهای تارا با رنگ‌های خاص (غیر سفید) بود. برای مثال چند دستگاه تارا دستی با رنگ‌های قرمز، خاکستری، نقره‌ای و مشکی در این رویداد حضور داشتند که ایران خودرو قیمت تقریبی 338 میلیون تومان را برای آن‌ها ذکر کرده بود. قیمت تارا دستی به طور رسمی 293 میلیون تومان اعلام شده است. همانند دو خودرو دیگر، لیستی از ایرادات جزئی همچون دشارژ بودن باطری، شکستن دستگیره در عقب و مواردی نظیر آن در لیست ایرادات خودروهای تارا مزایده‌ای ذکر شده بودند.

 

تارا مزایده ای

 

علاوه بر خودروهای معمولی حاضر در مزایده ایران خودرو، دو دستگاه سمند مسابقه‌ای نیز در این رویداد حضور داشتند. هر دو خودرو تصادفات شدیدی را تجربه کرده بودند و بازسازی آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسید، از این رو تنها برای اوراق قطعات مفید بودند. این خودروها اسقاطی بودند و تنها مراکز مجاز اسقاط اجازه خریداری آن‌ها را داشتند. قیمت درخواستی ایران خودرو برای یکی از آن‌ها، 170 میلیون تومان! عنوان شده بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *