قطعات خودرو

معرفی قدرتمندترین اتوبوس بین‌ شهری ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو ، جواد توسلی‌ مهر مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل، در مراسم معرفی اتوبوس بین‌ شهری گفت: ایران خودرودیزل با دارا بودن خطوط تولید مجهز در زمینه‌ خودروهای مسافری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این نوع محصولات در خاورمیانه است که موثری در حمل و نقل کشور ایفا می‌ کند.

 

 

اتوبوس بین شهری

 

وی افزود: پس از رونمایی از اتوبوس برقی و پیوستن آن به خطوط اتوبوسرانی کشور با آغاز تولید اتوبوس بین‌ شهری شرکت با استاندارد آلایندگی یورو ۵EEV+ دوباره فعال خواهد شد.

 

مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود: این محصول با بهره‌گیری از پلتفرم یکی از محصولات روز دنیا و متناسب با اقلیم ایران توسعه داده شده سعی بر آن شد از بهترین تجهیزات در معماری محصول استفاده و حتی از نسخه اولیه پلتفرم آن قدرتمندتر و مجهزتر است.

 

اتوبوس بین شهری جدید شرکت ایران خودرو دیزل

 

مشخصات فنی اتوبوس بین شهری جدید ایران خودرو دیزل

از جمله مشخصات فنی این محصول می‌توان به موتور کامینز با توان ۴۹۰ اسب بخار، گیربکس ZF به همراه ریتاردر، محورهای جلو و عقب ZF به‌همراه جعبه فرمان BOSCH، باک ۸۰۰ لیتری آلومینیومی اشاره کرد که با این مشخصات به عنوان قدرتمندترین اتوبوس‌ بین شهری بازار ایران شناخته خواهد شد.

 

 

اتوبوس بین شهری

 

این محصول با تکنولوژی روز دنیا همگام شده و در طراحی این محصول از سیستم‌های هوشمند از جمله سیستم خط‌خوان، سیستم اخطار برخورد از جلو، سیستم اخطار برخورد با عابر پیاده، هشدار نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار دنده عقب، تابلوی اعلام مسیر با قابلیت تغییر متن توسط تلفن همراه هوشمند و سنسور نور و باران بهره برده شده است.

 

از مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص ایمنی سرنشینان استفاده از سیستم‌های به‌روز ترمز از جمله AEBS ,ABS ,ESC, EBS (ASR,TCS,HSA) بهمراه ترمز کمکی ریتاردر گیربکس و ترمز موتور است و همچنین برای جلوگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزیدر محفظه موتور از سیستم اطفاء حریق ۳ نقطه‌ای اتوماتیک استفاده شده است.

 

اتوبوس بین شهری جدید شرکت ایران خودرو دیزل

 

 

امکانات رفاهی
صندلی‌های مبله (نسخه VIP) به‌همراه درگاه‌های شارژUSB  و Type C، مانیتورهای لمسی مجهز به سیستم مرکزی مدیا VOD، درگاه‌های برق ۲۲۰ ولت، سیستم گرمایشی مستقل شوفاژی، پله کمکی اتوماتیک در درب‌های ورودی مسافر و دو عدد یخچال ۶۰ لیتری فراهم نموده و از امکانات رفاهی برای راننده می‌توان به آخرین مدل صندلی گرامر، فرمان با کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل (MFC)، صفحه آمپر دیجیتال Full HD و  Safe box‌ راننده اشاره نمود.

 

رینگ فورج آلومینیومی براق، کلید گاز دستی روی داشبورد، کفپوش ساخت شرکت LG، سیستم گردش هوای سالن با دور متغیر، چراغ‌های LED و چراغ‌های مه‌شکن اشاره کرد.

 

اتوبوس بین شهری

 

دارای بزرگترین محفظه خواب در بین محصولات موجود در بازار ایران است که این محفظه مجهز به مانیتور لمسی، درگاه برق ۲۲۰ ولت، سیستم سرمایش و گرمایش مجزا و سنسور تشخیص گازهای سمی است.

 

این محصول با ظرفیت ۲۸ صندلی در نمونه VIP و ۴۷ صندلی در حالت اکونومی با رعایت فاصله‌های استاندارد قانونی است و با عنایت به این که طراحی محصول با توجه به نیاز مشتری صورت گرفته، امکانات قابل توجهی در زمینه تعمیر و نگهداری محصول در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به سیستم روانکاری مرکزی اتوماتیک، نشانگر میزان باد تایر (TPMS) و مکانیزم باز شدن فیس جلو جهت دسترسی آسان به تجهیزات پشت آن اشاره کرد.

 

کاتالوگ اتوبوس بین شهری جدید شرکت ایران خودرو دیزل

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *