قطعات خودرو

معرفی نسل جدید سوبارو کراس‌ترک، ظاهر و فناوری‌های جدید روی پلت‌فرم قبلی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، سوبارو از نسل سوم کراس‌ترک در ژاپن رونمایی کرده است. این خودرو که پیش‌ازاین بیشتر یک کراس هاچ‌بک بود، حالا می‌خواهد به یک کراس‌اوور واقعی تبدیل شود. همچنین نسل سوم این ماشین حالا نام XV را هم کنار گذاشته و در سراسر جهان با همان نام کراس‌ترک عرضه خواهد شد. بااین‌حال، هرچند این کراس‌اوور ساب‌کامپکت از ظاهر و تکنولوژی‌های مدرنی برخوردار شده است اما همچنان از همان پلت‌فرم قبلی استفاده می‌کند.

 

کراس‌ترک در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان نسخهٔ کراس ایمپرزا معرفی شد و نسل دوم آن در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد. حال در نسل سوم با اینکه تمام پانل‌های بدنه از نو طراحی شده‌اند اما خودرو فوراً به‌عنوان یک کراس‌ترک قابل‌تشخیص خواهد بود. همچنین با توجه به رویهٔ قبلی سوبارو، این خودرو می‌تواند پیش‌نمایشی برای نسل بعدی ایمپرزا هم باشد. نسل جدید این ماشین با ۴,۴۸۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۰ میلی‌متر عرض، ۱,۵۸۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متری، تقریباً هم‌اندازهٔ نسل قبلی است به‌جز در طول که ۱۵ میلی‌متر افزایش یافته است.

 

 

کراس‌ترک جدید از جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ‌تری استفاده می‌کند که به چراغ‌های جلوی باریک‌تر و تمام LED متصل شده است. هرچند ظاهر این خودرو بسیار شبیه به دیگر محصولات سوبارو به نظر می‌رسد اما حالا کمی حال و هوای ساخته‌های مزدا را هم پیدا کرده است. در همین حال، تریم‌های پلاستیکی محافظ نیز حالا بخش بیشتری از سپر را پوشش داده‌اند و در ترکیب با روکش‌های اطراف دهانهٔ گلگیرها و ریل‌های روی سقف نمای آفرودی به خودرو بخشیده‌اند.

 

 

در پروفیل جانبی کراس‌ترک جدید شاهد نمای آشنایی با همان خط پنجره و گلگیرهای عضلانی به همراه طرح‌های تازه‌ای برای رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی هستیم. در عقب، چراغ‌ها کوچک‌تر و C شکل شده‌اند و حجم‌پردازی‌های بیشتری روی درب صندوق و سپر کار شده است. همچنین در اینجا هم محافظ‌های پلاستیکی بیشتر شده‌اند و حالا صفحهٔ محافظ زیرین و شبرنگ‌ها را در خود جای داده‌اند.

در داخل، داشبورد بازطراحی شده و در خود نمایشگر بزرگ‌تر ۱۱.۶ اینچی را جای داده که قبلاً در مدل‌های WRX و لوورگ دیده بودیم. هرچند کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه حذف و در نمایشگر لمسی ادغام شده‌اند اما سوبارو همچنان همان صفحه آمپر آنالوگ قبلی را حفظ کرده و برخلاف بسیاری از خودروسازان سراغ نمونهٔ دیجیتالی نرفته است. بسته به تیپ، صندلی‌ها با روکش پارچه‌ای یا چرمی ارائه می‌شوند و در بخش ایمنی هم شاهد نسل جدید سیستم EyeSight سوبارو با نرم‌افزار بهبودیافته و دوربینی با زاویه گسترده‌تر هستیم.

 

 

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، نسل جدید کراس‌ترک روی نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پلت‌فرم ماژولار جهانی سوبارو ساخته شده که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این پلت‌فرم که در نسل جدید مدل‌های بزرگ‌تر WRX و لوورگ هم به کار رفته است، به‌منظور بهبود استحکام و کاهش سروصدا، لرزش و ارتعاش، از نوع جدیدی چسب استفاده می‌کند. زیر کاپوت نسل جدید کراس‌ترک یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تخت هیبریدی قرار گرفته که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به هر چهارچرخ می‌فرستد.

 

 

سوبارو فعلاً خروجی این موتور را اعلام نکرده اما گفته است که به‌منظور کاهش سروصدا و لرزش، اصلاحاتی را تجربه کرده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود در آینده پیشرانه‌های دیگری هم برای این خودرو ارائه شود. طبق گزارش‌ها، یک پیشرانهٔ کم‌حجم‌تر جایگزین موتور ۲ لیتری تخت قبلی می‌شود درحالی‌که در بازار آمریکای شمالی همچنان از همان موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی نسل قبلی استفاده خواهد شد. نسل سوم سوبارو کراس‌ترک سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. فروش این ماشین از ژاپن شروع می‌شود و سپس به‌تدریج راهی سایر بازارهای جهانی هم خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *