قطعات خودرو

مقایسه شتاب خودروهای چینی موجود در بازار ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، خودروهای چینی به سبب ظاهر زیبا و جذاب و همین‌طور تجهیزات و آپشن های به‌روز، طرفداران بسیاری در ایران و جهان دارند. در سال‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله اعمال تحریم‌ها، بازار ایران مملو از محصولات چینی شده است و بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند به جای خودروهای بی‌کیفیت و قدیمی داخلی، به سراغ ماشین‌های مونتاژی جدید و پیشرفته‌تر بروند.

 

اکثر خودروهای چینی به‌واسطه شرکت‌های معروف داخلی همچون مدیران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور و فردا موتور راهی خیابان‌های ایران می‌شوند. در این مقاله، با جدیدترین خودروهای چینی موجود در بازار آشنا شده و شتاب آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

 

 

دیگنیتی

– 12 ثانیه

 

 

 

خودرو iX5 یا دیگنیتی یکی از محصولات کمپانی دانگ فنگ است که توسط گروه خودروسازی بهمن موتور به بازار ایران عرضه می‌شود. این کراس اوور کوپه از موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس CVT استفاده می‌کند و حداکثر قدرت آن به 148 اسب بخار می‌رسد. دیگنیتی در عرض 12 ثانیه از شتاب صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

 

رسپکت

– 10 ثانیه

 

 

 

خودروی کووین ژواندو با نام رسپکت در بازار ایران شناخته می‌شود و یکی از محصولات سبد تولید بهمن موتور است. این خودرو به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندره مجهز بوده و قدرت 150 اسب بخاری آن از طریق گیربکس 9 سرعته CVT به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. رسپکت می‌تواند به سرعت 210 کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا 100 آن حدود 10 ثانیه اعلام شده است.

 

هایما 8S

– 7.8 ثانیه

 

 

 

هایما 8S محصول مونتاژی جدید ایران‌خودرو است که در نمایشگاه امسال خودرو تهران توانست توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. این کراس اوور جذاب با ظاهر متفاوت نسبت به محصولات قبلی ایران‌خودرو، به موتور 16 لیتری 4 سیلندره مجهز بوده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با 193 اسب بخار و 293 نیوتن متر است. این خودرو در عرض 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

لیفان X70

– 14.1 ثانیه

 

 

 

 

تولید انبوه لیفان ایکس 70 از سال 1400 توسط گروه خودروسازان بم آغاز شد. خودرو X70 بر اساس پلتفرم مشترک با X7 ساخته شده و تنها دو ردیف صندلی دارد. با این وجود، یکی از پرطرفدارترین خودروهای موجود در بازار ایران به حساب می‌آید. این خودرو به پیشرانه تنفس طبیعی 2 لیتری مجهز بوده و حداکثر قدرت آن به 141 اسب بخار می‌رسد. شتاب صفر تا 100 این خودرو در مدت‌زمان 14.1 ثانیه اتفاق می‌افتد.

 

جک S5

– 11 ثانیه

 

 

 

خودرو JAC S5 در اواسط سال 1400 توسط کرمان موتور به بازار ایران وارد شد. جک S5 یک شاسی‌بلند کامپکت با ظاهری جذاب و تهاجمی است که از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 171 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌گیرد. جک اس 5 در عرض 11 ثانیه از شتاب صفر به 100 می‌رسد.

 

 J4

– 11 ثانیه

 

 

 

این خودرو یک سدان جمع‌وجور با ظاهری جذاب و جوان‌پسند است که کرمان موتور وظیفه مونتاژ و عرضه آن را بر عهده دارد. این خودرو دارای موتور 1.5 لیتری با قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر بوده و در مدت‌زمان 11 ثانیه می‌تواند شتاب خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

 

کی‌ام‌سی J7

– 9 ثانیه

 

 

 

خودروی سهول A5 پلاس (جک J7) یکی از محصولات نسل سوم کمپانی چینی JAC محسوب می‌شود که توسط مهندسین ایتالیایی طراحی شده و ظاهری منحصر به فرد و چشم‌نواز دارد. این خودرو با نام کی‌ام‌سی J7 و به‌واسطه مونتاژکاران کرمان موتور در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد. کی‌ام‌سی J7 به موتور 1.5 لیتری با قدرت 150 اسب بخار مجهز بوده و شتاب صفر تا 100 آن در مدت‌زمان 9 ثانیه اتفاق می‌افتد.

 

دانگ فنگ T5 ایوو

– 10.5 ثانیه

 

 

 

دانگ فنگ T5 ایوو یا همان لاماری ایما معروف، نخستین محصول مونتاژی شرکت آرین پارس موتور است که در آینده نزدیک روانه بازار ایران می‌شود. این خودرو علاوه بر ظاهر جذاب و گیرا، سواری تند و تیزی داشته و بدون شک یکی از محصولات محبوب جوانان خواهد شد. لاماری ایما با موتور 195 اسب بخاری خود می‌تواند در مدت‌زمان 10 الی 10.5 ثانیه از حالت سکون به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

فونیکس تیگو 7 پرو

– 11 ثانیه

 

 

 

فونیکس تیگو 7 پرو محصول جدید مدیران خودرو بوده که در سال جاری روانه بازار می‌شود. این خودرو ظاهری لوکس و جذاب داشته و موتور 1.5 لیتری آن می‌تواند قدرتی معادل 157 اسب بخار تولید کند. این شاسی‌بلند جدید نیز در عرض 11 ثانیه از شتاب صفر به 100 می‌رسد.

 

فردا T5

– 11.9 ثانیه

 

 

 

خودروی FMC T5 حاصل همکاری دانگ فنگ و گروه صنعتی فردا موتور است که شباهت‌هایی با دانگ فنگ دیگنیتی بهمن موتور دارد. خودروی کراس اوور T5 تنها با دو ردیف صندلی عرضه شده و در دسته ماشین‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد. این ماشین به موتور 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 153 اسب بخار مجهز است و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان 11.9 ثانیه اتفاق می‌افتد.

 

 

 

چانگان Uni-T

– 10 ثانیه

 

 

 

یونیتی یکی از کراس اوورهای پرفروش در بازار چین است که توسط سایپا وارد بازار ایران می‌شود. خودرو Uni-T از زبان طراحی جدید چانگان بهره می‌برد و به سبب الگوی خاص جلوپنجره، ظاهر جذاب و متفاوتی به خود گرفته است. چانگان Uni-T با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد که به‌واسطه گیربکس 7 سرعته CVT، قدرتی معادل 185 اسب بخار را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. شتاب صفر تا صد این ماشین حدود 10 ثانیه است.

 

هونگچی H5

– 10 ثانیه

 

 

 

خودروی متفاوت هونگچی H5 قرار است توسط گروه مانیان خودرو وارد بازار ایران شود. این ماشین از جذابیت ظاهری بالایی برخوردار بوده و بدون شک به محض عرضه در لیست خودروهای پرفروش قرار می‌گیرد. هونگچی اچ 5 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندره با قدرت 170 اسب بخار استفاده می‌کند و می‌تواند به سرعت 225 کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 9 الی 10 ثانیه اعلام شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *