قطعات خودرو

مواد اوليه بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت دارند

محمدابراهیم بشیری – تامين‌كننده قطعات خودرو – درباره لوازمي كه تامين آن‌ها را در بازار انجام مي‌دهند، به خبرنگار قطعات خودرو توضيح داد: ما قطعات یدکی خودرو را از تولیدکنندگان تامین می‌کنیم و تحت برند خودمان به فروش می‌رسانیم. این لوازم شامل گیربکس پراید است و قرار است لوازم خودروي تیبا هم به آن اضافه شود.

او توضيح داد: قبلاً شرکت ما از كشور کره جنوبی واردات داشت که به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها، ديگر آن كار را انجام نمي‌دهيم. ما به اجناس داخلی رو آوردیم و با برخی کارخانه‌ها قرارداد بستیم.

وي ادامه داد: ما حدود ۱۸ سال، جنس‌ها را از کشور کره جنوبی می‌آوردیم. تاکنون هم روی گیربکس خودروي پراید کار می‌کردیم و قرار است با گسترش کار، روی خودروي تیبا هم کار کنیم.

بشيري اظهار كرد: به‌دلیل تحریم‌ها و مشکلات ناشی از قیمت دلار، كار روي تولیدات داخلي صرفه اقتصادی بيشتری برای ما داشت. کیفیت اجناس داخلي نيز نسبت به اجناس کره‌ای خوب است و می‌توان گفت هم‌سطح با اجناس کره‌ای هستند. قاعدتاً وقتی کیفیت در همان سطح باشد و قیمت پایین‌تر و همچنين به‌دليل داخلی بودن قطعات، تامین آن‌ها آسان‌تر باشد، ما ترجیح مي‌دهيم قطعات را از داخل تامین کنیم.

اين تامين‌كننده لوازم يدكي در پاسخ به اين پرسش كه آيا نوسانات قيمت ارز روي كار شما تاثير گذاشته است؟ گفت: صد درصد تاثیر دارد. قیمت دلار روی مواد اولیه كه فولاد است، تاثیر می‌گذارد و زنجیروار تا بخش تولید، این افزایش قیمت تاثیر می‌گذارد. افزایش حقوق و دستمزد سالانه تاثیر کمی روی قیمت اجناس دارد و خیلی چشمگیر نیست.

او در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه مرجعی مشخص قیمت‌گذاری روي اجناس را مي‌تواند انجام دهد؟ بيان كرد: این حوزه، رقابتی است و شرکت‌ها خیلی نمی‌توانند قیمت‌ها را بالا ببرند. چون شرکت‌های دیگری هم در این زمینه کار می‌کنند. قاعدتاً در بازار، هر کسی قطعه با کیفیت را ارزان‌تر بدهد، جنسش بیشتر فروش می‌رود. به این دلیل نمی‌توان گفت که تجار و سرمایه‌گذاران خیلی روی قیمت‌ها تاثیر گذارند. بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت‌ها، مواد اولیه دارد.

بشيري درباره ايده راه‌اندازي هایپرمارکتي براي فروش لوازم يدكي و همچنين فروش اجناس از طريق اينترنت نيز گفت: نمایندگان شركت ما در سطح استان‌ها، فروش اينترنتي دارند. در مجموع هم فروشندگان و فعالان این حوزه به این سمت حرکت می‌کنند و در آینده بیشتر این را خواهیم دید.

او اضافه كرد: ما در هر استان، یک یا دو نماینده داریم که توزیع کالاها از طریق آن‌ها انجام می‌شود و خود ما به‌شکل مستقیم کالاها را به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسانیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *