قطعات خودرو

« موبیلیز سولو » مفهومی معرفی شد

نمایشگاه خودروی پاریس در 17 اکتبر افتتاح شد و موبیلیز برند زیرمجموعه رنو خودروی مفهومی«سولو» معرفی کرد که تنها دارای سه چرخ و تک صندلی بوده و از شارژر برقی و تعویض باتری پشتیبانی می‌کند. این خودروی مفهومی در نمایشگاه پاریس رسما رونمایی شده و درک بهتر این برند از آینده جابه‌جایی اشتراکی را نشان خواهد داد.

 

 

به عنوان خوردوی مفهومی برای سفرهای اشتراکی، عمدتا طراحی بیرونی آن بر اساس عملکرد بوده تا زیبایی اما ظاهر منحصر به فرد آن برای جلب توجه کافی است. طول، عرض و ارتفاع این اتومبیل به ترتیب 1370، 900 و 1750 میلی‌متر است و بدنه جمع و جور این اتومبیل پارک 6 خودرو در یک پارکینگ خودروی استاندارد را فراهم می‌کند. علاوه بر این موارد خودروی جدید تنها به سه چرخ مجهز بوده که دو چرخ جلو وظیفه رانندگی و چرخ‌ عقب وظیفه فرمان پذیری را برعهده دارد.

 

 

از نظر فضای داخلی، می‌توانید ببینید که مکانیسم فرمان و نمایشگر در خودرو بسیار ساده طراحی شده است. این خودرو به یک صندلی مجهز بوده و بالشتک صندلی را می‌توان به عقب یا جلو حرکت داد تا وضعیت نشستن را تنظیم کرده و در عین حال مقداری فضایی برای بار نیز فراهم کند. علاوه بر این، خودرو به کیسه هوا و دکمه توقف اضطراری مجهز شده که برای موقعیت‌های خطرناک مجهز شده است.

 

 

گزارش شده «سولو» حداکثر 25 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و از حالت‌های شارژ سیمی و بی‌سیم و تعویض باتری نیز پشتیبانی می‌کند. اما عملکرد کامل باتری اعلام نشده است. گفتنی است 50 درصد از این خودروی جمع و جور جدید از مواد قابل بازیافت ساخته شده است و در پایان عمر این اتومبیل 95 درصد مواد به کار رفته در آن قابل بازیافت خواهد بود.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *