قطعات خودرو

امکان توليد انجين موتور سيکلت در داخل با سرمايه‌ گذاري مستقيم وجود دارد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از انجمن صنایع همگن، رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکنندگان دوچرخه و موتورسيکلت تهران گفت: حدود ۷۰ درصد قطعات موتور پرفروش CDI ۱۲۵ در داخل توليد مي‌ شود و اين امکان وجود دارد که با سرمايه‌گذاري مستقيم به ‌سمت توليد انجين هم برويم. در حال حاضر، شاسي، طوقه، لاستيک، فرمان، دو شاخه‌ها، کابل، چراغ و سيم‌کشي توليد داخل است.

 

مصطفي صفرخاني، رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکاران دوچرخه و موتورسيکلت تهران تنوع موتور سيکلت هاي موجود در بازار را داراي حسن و معايبي خواند و گفت: تعداد موتور سيکلت هاي مختلف براي خريداران جذاب است، اما به علت تنوع موتور سيکلت ها، توليد قطعات براي قطعه سازان صرفه اقتصادي ندارد؛ زيرا براي هر قطعه بايد قالب تهيه شود و چون تعداد موتورسيکلت ها در بازار متنوع است و از هر موتور تعداد کمي در بازار وجود دارد در توليد قطعه سود زيادي عايد قطعه ساز نمي شود.

 

 

وي افزود: حدود ۷۰ درصد قطعات موتور پرفروش CDI۱۲۵ در داخل توليد مي شود و اين امکان وجود دارد که با سرمايه گذاري مستقيم به سمت توليد انجين هم برويم. در حال حاضر شاسي، طوقه، لاستيک، فرمان، دو شاخه ها، کابل، چراغ و سيم کشي توليد داخل است و در زمينه کمک موتور هم شرکتي بتازگي به سمت تامين بازار حرکت مي کند. پيش از اين توپي چرخ عقب وارداتي بود که بتازگي در اصفهان توليد مي شود.

 

رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکاران دوچرخه و موتورسيکلت تهران جريان توليد موتورسيکلت را به سمت کيفي شدن اعلام کرد و اظهار داشت: توزيع غير يکنواخت سوخت به سيلندرها و آلايندگي بيشتر موتور کاربراتوري نسبت به موتور انژکتوري باعث شده است که موتورهاي کاربراتوري ديگر پلاک نشوند و صرفا موتورهاي انژکتوري ها اجازه تردد بگيرند که ما توانستيم اين مهم را محقق کنيم.

 

صفرخاني تصريح کرد: توليدکنندگان داخلي در توليد قطعات مورد نياز بازار سرآمد هستند و توانايي زيادي در حوزه مهندسي معکوس دارند؛ اما عدم صرفه اقتصادي، توليد يکسري از محصولات را براي آنها غيرمنطقي مي کند.

 

 

وي ماشين آلات توليد قطعات را قديمي برشمرد و بيان کرد: ماشين آلات بيشتر متعلق به کشورهاي آلمان، اتريش، سوئد و چين هستند. چنانچه مسئولان عزم توليد اين ماشين آلات را داشته باشند توانايي توليد اين ماشين آلات در کشور فراهم است.

 

اين فعال صنعتي تاکيد کرد: ما توليد کننده هاي ۱۰ سال قبل نيستيم و رشد قابل توجهي در همه ارکان توليد صنعتي به دست آورده ايم؛ اما براي استفاده از اين پتانسيل ها نياز به حمايت مالي و تنفس در تسهيلات پرداختي دولت داريما .گر فشارهاي بيمه و ماليات بر توليدکننده ها کاهش پيدا کند امکان اشتغالزايي بيشتر متناسب با شعار سال نيز ممکن مي شود.

 

وي درباره تامين مواد اوليه گفت: مواد اوليه نسبت به سال قبل به فراواني در بازار وجود دارد و مشکلي در حوزه توليد در اين زمينه اطلاع رساني نشده است.
رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکاران دوچرخه و موتورسيکلت تهران اضافه کرد: در زمينه توليد قطعات دوچرخه توانايي هاي زيادي وجود دارد و بيشتر قطعات اين صنعت توليد داخل است؛ اما نياز داريم که شرکت هاي دانش بنيان در اين حوزه ورود پيدا کنند، زيرا استفاده از دوچرخه در اکثر شهرهاي پيشرفته جهان موضوعيت پيدا کرده و به توليد انبوه رسيده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *