قطعات خودرو

ونوسیا D60EV Plus با مکث موتور می آید، خودروهای برقی و هیبریدی ونوسیا در راه ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، با تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، رویکرد توسعه خودروهای برقی به‌طور کامل تغییر کرده‌ است. ورود و عرضه این خودروها در حال پیگیری است.

 

علی آبادی با رویکرد کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها، کاهش مصرف سوخت و همچنین نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی، وارد این عرصه شده‌اند و به دنبال راه‌اندازی و عرضه خودروهای پاک از نوع برقی و هیبریدی هستند.

 

شرکت مکث موتور که پیش از این با تولید خودروهای کلوت و تیارا وارد حوزه خودروهای مونتاژی شده بود، پس از اخبار منتشر شده در مورد مدل‌های مختلف ونوسیا مانند استار و وی آنلاین، این بار اقدام به واردات خودرو برقی این برند پریمیوم چینی کرده‌ است. حضور نیسان در این برند تضمینی بر کیفیت و اطمینان‌بخش خواهد بود.

 

خودروی برقی ونوسیا D60EV Plus

 

 

معرفی خودروی برقی ونوسیا D60EV Plus

خودروی برقی ونوسیا D60EV Plus که از محصولات موفق برقی در بازار چین محسوب می‌شود، در حال حاضر راهی ایران شده و قرار است در سبد محصولات شرکت مکث موتور قرار گیرد.

 

این خودرو که بر پایه پلتفرم نیسان Sylphy طراحی شده‌است، مجهز به یک موتور 120 کیلوواتی است که با یک شارژ کامل باتری 47 کیلووات ساعتی، قادر به طی مسافت 420 کیلومتر خواهد بود.

 

با توجه به فاصله محوری 2701 میلی‌متر و عرض 1803 میلی‌متر، این خودرو گزینه مناسبی برای ناوگان تاکسیرانی است. از آپشن‌های رفاهی آن می‌توان به نمایشگر لمسی 10 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، اتوهلد، چراغ‌های جلو LED و سانروف اشاره کرد.

 

خودروی لوکس برقی ونوسیا V-Online DD-i

 

 

احتمال ورود خودروی لوکس برقی ونوسیا V-Online DD-i توسط مکث موتور

شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت مکث موتور صرفاً به واردات خودروهای تجاری برقی اکتفا نکرده و تمرکز جدی بر ورود خودروهای لوکس برقی و هیبریدی کراس‌اوور به ایران دارد.

 

یکی از گزینه‌های بسیار محتمل، مدل Venucia V-Online DD-i است که خودروی پلاگ‌این هیبرید جذابی با ویژگی‌هایی همچون نمایشگر 24 اینچی یکپارچه، تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف شیشه‌ای فتوکرومیک و شارژر بی‌سیم است و در سال 2023 معرفی شده‌است.

 

خودروی هیبریدی ونوسیا V-Online DD-i

 

 

مشخصات فنی خودروی هیبریدی ونوسیا V-Online DD-i

خودروی هیبرید پلاگ‌این ونوسیا V-Online DD-i از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 161 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری بهره می‌برد.

 

این ترکیب پیشرانه امکان طی مسافت 1300 کیلومتری را فراهم می‌کند، هرچند برد حرکت در حالت تمام الکتریکی حدود 110 کیلومتر است.مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر و زمان شارژ سریع باتری آن از 30 تا 80 درصد ظرفیت، حدود 30 دقیقه اعلام شده است.

 

ابعاد این خودرو به ترتیب طول 4607 میلی‌متر، عرض 1917 میلی‌متر و ارتفاع 1624 میلی‌متر است. فاصله محوری آن نیز 2700 میلی‌متر اعلام شده‌است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *