قطعات خودرو

يك توزيع‌كننده بدنه خودرو: كيفيت محصولات پايين آمده است

آتنا اسدی – توزيع‌كننده بدنه خودرو – با اشاره به اين‌كه نمايندگي سايپا را دارد، به خبرنگار قطعات خودرو، گفت: در دوران تحریم‌ها، کمبود قطعات بود و ما خیلی بیشتر با کمبود جنس مواجه بودیم. افزایش قیمت‌ها هم در فاصله‌های خیلی کم رخ می‌داد.

او با انتقاد از سيستم كار سامانه صيادي، توضيح داد: با راه‌اندازی سامانه جدید صیادی خواسته‌اند که چک‌های برگشتی کمتر شود، اما من احساس می‌کنم کلاهبرداری‌ها بیشتر شده است. چون کار ما با چك است و مشتری می‌آید، ولی چک را در سامانه ثبت نمی‌کند. از طرف دیگر ما باید به کارخانه‌دار جواب بدهیم.

وي در اين‌باره اضافه كرد: در رابطه با چک‌ها، خیلی از افراد اذیت شده‌اند. خيلي راحت‌تر به افرادی که نمی‌خواهند چک را پاس کنند، چک داده می‌شود. آن‌ها چک را می‌گیرند، ولی آن را ثبت نمی‌کنند. تا زمانی هم که چک ثبت نشود، یک برگه بی‌ارزش است. قبلاً دست كم می‌شد چک را در بانک برگشت زد.

اين توزيع‌كننده بدنه خودرو مشكل ديگر را مالیات دانست و گفت: فکر نمی‌کنم کسانی که صدرنشین و کارخانه‌دار هستند، با توجه به بحث ارزش افزوده، مالیاتی را که باید بپردازند. ولی درباره ما که جزء هستیم، سخت‌گیری‌های زیادی اعمال می‌شود. بازار نيز مانند سال‌های قبل نیست و سطح درآمد بسیار پایین آمده، پول بی‌ارزش شده و این‌ها مشکلاتی است که ما در حال حاضر داریم. در عین حال مجبور هستیم با این مشکلات بسازیم.

اسدی در ادامه اظهار كرد: ما در کار بدنه خودرو هستیم و وسعت بدنه نسبت به یدکی کمتر است. به‌دليل اين‌که ورق گران می‌شد یا مواد اولیه‌اي که باید وارد می‌شد، به کشور نمی‌آمد، در چند سال اخیر خیلی اذیت شدیم. درباره مالیات هم که نمی‌توان کاری کرد و همیشه روی قشر ضعیف‌تر فشار وارد کرده است.

او درباره كارش توضيح داد: ما در کار توزیع بدنه هستیم و با کارخانه‌های داخلی همکاری می‌کنیم. مشتری‌های ما مغازه‌های خرده‌فروش لوازم یدکی هستند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا کیفیت محصولات نسبت به سال‌هاي گذشته پایین آمده است؟ گفت: صد درصد؛ از وقتی ورق گران شد، بدنه را نازک‌تر تولید می‌کنند. چون برای آن‌ها مقرون به صرفه نیست که با همان کیفیت، بدنه تولید کنند. بدنه ضعیف نيز در تصادف‌ها آسیب بیشتری می‌بیند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *