قطعات خودرو

پرچم‌دار FMC با نام سوبا به نمایش درآمد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پایگاه خبری اتومبیل، شرکت خودروسازی فردا در شانزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان، پرچم‌دار جدید خود را با نامی جدید به نمایش گذاشت. جدیدترین محصول فرداموتورز که در نمایشگاه خودروی تهران با نام FMC M4 رونمایی شده بود و در نمایشگاه‌های دیگر شهرها نیز با این نام معرفی شده بود، حالا در آستانه عرضه به بازار با یک تغییر نام همراه شده است. خودروسازی فردا نام «سوبا» را برای این محصول خانوادگی در نظر گرفته که در زبان زرتشتی به معنای فردا است.

اف‌ام‌سی سوبا، یک خودروی هفت نفره است که بر پایه پلتفرم EMA گروه دانگ‌فنگ توسعه یافته است. فردا سوبا در بخش قوای فنی، به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به همراه سامانه پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز شده است. این پیشرانه که در لاماری ایما نیز استفاده شده بود توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت در دور 5600 و بیشینه گشتاور 285 نیوتن‌متر را در دور 1500 تا 4000 را دارد. این پیشرانه در فردا سوبا با یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه تر است.

ابعاد FMC سوبا در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4845، 1889 و 1710 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به 2900 میلی‌متر می‌رسد.

سیستم تعلیق به کار رفته در فردا سوبا از نوع مک‌فرسون مستقل و در محور عقب از نوع غیر مستقل است. ترمزهای دیسکی خنک شونده در محور جلو و دیسکی در محور عقب و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی از دیگر ویژگی‌های فردا سوبا M4 است.

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، فردا سوبا امکانات قابل توجه و کاملی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. استفاده از دو نمایشگر 10.25 اینچی متصل به هم به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و همچنین سیستم چندرسانه‌ای، فرمان برقی، دوربین 360 درجه، در برقی صندوق، ترمز پارک برقی، تنظیم برقی صندلی راننده در جهت به همراه گرمکن، صندلی برقی چهار جهته سرنشین جلو به همراه گرمکن، قابلیت تنظیم و جابجایی صندلی‌های ردیف دوم به صورت عرضی برای راحتی عبور سرنشیان ردیف سوم، دوربین ثبت رانندگی، سیستم تشخیص نقاط کور،سیستم کنترل هوشمند نوربالا، سانروف پانوراما، حالت‌های مختلف رانندگی، سنسورهای جلو و عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، شارژر وایرلس و … بخشی از امکانات فردا سوبا است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *