قطعات خودرو

پیشرانه M15i در شرکت سایپا تولید شد

قطعات خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپا نیوز، سایپا پیشرانه جدید خود را با نام M15i معرفی کرد. این موتور نمونه اصلاح شده و ارتقا یافته پیشرانه M15 است که بر روی خودروهای خانواده X200 سایپا شامل (ساینا و کوییک) نصب می‌شود. موتور M15i با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر و توان ۹۰ اسب بخار، حدود ۷ درصد عملکرد بهتر و نیم لیتر مصرف سوخت کمتر نسبت به موتور M15 معمولی دارد.

 

موتور M15i با هدف ارتقای عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت در گروه سایپا تعریف و به منظور استفاده در خانواده ایکس 200 تولید شد.

 

پس از طی دوره ایی چند ساله، طراحی و تولید این محصول در اواخر سال ۱۴۰۰ به منظور افزایش طول عمر پلتفرم ایکس ۲۰۰ بررسی و با تکیه بر توان داخلی و پس از انجام تست های موفقت آمیز عملکردی و دوام در دستور کار قرار گرفت.

 

 

موتور جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و قابل ارتقاء به یورو ۶ است و مصرف سوخت آن مطابق با الزامات قانونی تعریف شده است؛ این موتور بر روی دو خودروی کوییک GX و ساینا نهایی و در حال عرضه است.

 

 

پیشرانه جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و قابل ارتقاء به یورو ۶ است و مصرف سوخت آن مطابق با الزامات قانونی تعریف شده است؛ این موتور بر روی دو خودروی کوییک GX و ساینا نهایی و در حال عرضه است.

 

گفتنی است: طی سال جاری ۸۴۰۰ دستگاه خودرو کوییک GX و ساینا با موتور M15i تولید شده است و ظرفیت تولید این موتور بر اساس زیر ساخت های تامین تا پایان سال به تولید ۸۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید

 

این موتور، در خودروهای جدید کوییک GX، ساینا GX، اطلس و سهند استفاده شود.

لازم به توضیح است بیش از ۸۰ درصد قطعات این موتور ساخت داخل است و تمامی نمونه های تولیدی با همکاری زنجیره تامین داخلی و با بهره مندی از زیرساخت های تولید داخل صورت گرفته است.

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *