قطعات خودرو

چانگان کیوآن، کراس‌اوور تبدیل شونده از خودروسازی چین!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، چانگان مدتی پیش از مدل مفهومی یک کراس‌اوور رونمایی کرد که اکنون به یک پیکاپ تبدیل شده است. این خودرو چانگان Qiyuan نام دارد و مطابق اطلاعات جدیدی که از این خودرو به دست آورده‌ایم، قابلیت تبدیل از یک کراس‌اوور به یک پیکاپ را دارد!

 

چانگان کیوآن در سومین اجلاس اکوسیستم فناوری چین در چونگ کینگ رونمایی شد. این خودرو یک کراس‌اوور الکتریکی چهار در است که با فشردن یک دکمه، از کراس‌اوور به پیکاپ تبدیل می‌شود.

 

برای تبدیل این خودرو از کراس‌اوور به پیکاپ، دکمه‌ای روی صفحه نمایش مرکزی خودرو تعبیه شده است. برای انجام عملیات تبدیل، باید راننده این دکمه را فشار دهد. بخش صندوق عقب خودرو توسط یک پنل شیشه‌ای پوشانده شده است که با فشردن این دکمه، زیر سقف جمع می‌شود. این کار به مالک خودرو اجازه می‌دهد تا وسایل بلندتر و بزرگتر را در بخش بار خودرو قرار دهید.

 

مدل مفهومی چانگان Qiyuan ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز دارد. این خودرو به یک نمایشگر مجهز است که بین چراغ‌های C شکل جلو خودرو قرار گرفته است. این چراغ در حالت عادی نام خودرو و همچنین میزان باقیمانده باتری خودرو را نشان می‌دهد. یک نمایشگر مشابه دیگر نیز در بخش چراغ‌های عقب خودرو نصب شده است. مشخص نیست نمایش میزان باتری باقیمانده خودرو در نمای خارجی، چه کاربردی برای مصرف کننده خواهد داشت.

بنابر ادعای چانگان، این خودرو می‌تواند ایستگاه‌های شارژ را حین رانندگی در جاده جستجو کند تا راننده را به سمت آن‌ها بفرستد. همچنین چانگان کیوآن از ربات‌های شارژر که به تازگی معرفی شده‌اند، پشتیبانی می‌کند. بنابر گفته چانگان، این خودرو به قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای مجهز خواهد بود که با استفاده از آن می‌تواند به اینترنت ماهواره‌ای در هر نقطه جهان متصل شود.

 

چانگان Qiyuan

 

در داخل کابین خودروی الکتریکی عجیب و غریب چانگان یک فرمان تخت، یک نمایشگر هدآپ برای راننده، یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی اطلاعاتی در وسط، و یک صفحه نمایش سرگرمی جمع شونده برای سرنشین جلو را می‌بینیم. انتظار می‌رود که این خودرو با ابعاد طول ۱۹۶.۸ اینچ (۵۰۰۰ میلی‌متر)، عرض ۷۷.۵ اینچ (۱۹۷۰ میلی‌متر) و ارتفاع ۶۴.۱ اینچ (۱۶۳۰ میلی‌متر) برای بازار چین تولید شود. وجود یا عدم وجود پنل شیشه‌ای تاشونده به تصمیمات تیم تولید چانگان در مراحل نهایی ساخت این خودرو بستگی دارد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *