قطعات خودرو

چندمنظوره برقی هایکن V09 با بُرد ۷۶۲ کیلومتر و قیمت پایه ۴۳ هزار دلار

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، خودروی چندمنظوره هایکن V09 به تازگی در محدوده قیمت ۴۳.۶ الی ۶۰ هزار دلار روانه بازار چین شده است. این ماشین در ۵ مدل متفاوت عرضه شده و تحویل آن از ماه نوامبر آغاز می‌شود.

 

هایکن V09 به عنوان یک خودروی چندمنظوره نسبتا سایز بزرگ، دارای ۵۲۱۵ میلی‌متر طول، ۱۹۶۷ میلی‌متر عرض و ۱۹۱۰ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۳۱۷۰ میلی‌متر می‌رسد. در دو طرف ماشین، درب‌های لغزنده برقی برای ورود و خروج مسافران تعبیه شده است. خودروی روی رینگ‌های ۱۰ اینچی یا ۲۰ اینچی سوار می‌شود.

 

نمای جلو هایکن V09

 

از لحاظ ظاهر، جلوپنجره بسته عمده نمای جلو را به خود اختصاص داده که با نوار روشنایی سرتاسری در قسمت بالا و نوارهای کرومی بومرنگی در دو طرف تزئین شده است. مدل پایه هایکن V09 دارای یک رادار موج میلی‌متری در قسمت پایین بوده، ولی مدل پرچم‌دار با کدنام 762 همچنین به یک سنسور لیدار در بالای شیشه جلو مجهز است. نمای عقب نیز جذابیت خاص خود را دارد. زمانی که چراغ عقب روشن شود، می‌توان طرح یک پاپیون کشیده را تشخیص داد.

 

داخل کابین هایکن V09

 

چیدمان صندلی‌ها درون کابین به صورت ۲+۲+۳ بوده و صندلی‌ها به وسیله چرم مصنوعی و ناپل روکش شده‌اند. به‌علاوه، صندلی‌های جلو و ردیف وسط به طور الکتریکی قابل تنظیم هستند. در مدل‌های گران‌تر هایکن V09 این صندلی‌ها دارای گرم‌کن، سردکن و ماساژور هستند. ظرفیت حمل بار به طور استاندارد ۶۱۰ لیتر بوده و در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب به ۲۴۳۰ لیتر می‌رسد. در قسمت کاپوت نیز فضای خالی با گنجایش ۳۲ لیتر وجود دارد.

 

داخل کابین هایکن V09

 

داشبورد ماشین دارای طراحی متقارن و یک نمایشگر عریض سه‌گانه است که شامل پنل ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان (LCD)، پنل کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی و نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی (مقابل شاگرد راننده) می‌شود. غربیلک فرمان به صورت دوشاخه طراحی شده که دکمه‌های کنترلی متعددی روی آن‌ها به چشم می‌خورد. هایکن V09 در مدل پایه به تنها یک تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام برای پردازش‌های کامپیوتری مجهز است، ولی مدل‌های دیگر از دو تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ استفاده کرده و از قابلیت کنترل و تعامل صوتی برخوردار هستند. کابین هایکن وی۰۹ با تریم مشکی-نارنجی، یشمی روشن یا مشکی عرضه شده است.

 

داخل کابین Hycan V09

 

کابین همچنین دارای امکاناتی همچون پدهای شارژ بی‌سیم برای سرنشینان ردیف‌های جلو و وسط، سیستم صوتی با حداکثر ۲۲ بلندگو، یخچال کوچک، نمایشگر سقفی ۱۷.۳ اینچی برای صندلی‌های ردیف وسط و عقب و … است.

 

بیش از ۲۳ سنسور درون خودرو جاسازی شده که به وسیله آن‌ها، امکان استفاده از ۳۰ قابلیت دستیار راننده پیشرفته و ۱۶ قابلیت کمک به پارک ماشین برای راننده مهیا می‌شود. به طور خاص، بالاترین مدل Hycan V09 دارای یک لیدار ۱۳۰ خطی، پنج رادار موج میلی‌متری، ۱۲ رادار فراصوت (اولتراسونیک)، یک دوربین پیشرفته واقع در جلو و چهار دوربین 360 درجه می‌شود.

 

سنسورهای هایکن V09

 

 

مشخصات فنی هایکن V09

 

خودروی چندمنظوره هایکن V9 بر اساس معماری تمام برقی H-EGA ساخته شده و به پلتفرم شارژ سریع ۸۰۰ ولتی SiC و موتور الکتریکی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

 

بسته به پیکربندی، سه باتری متفاوت برای هایکن وی۰۹ عرضه شده است؛ پک باتری ۹۲ کیلووات ساعتی از نوع نیکل-کبالت-منگنز، پک باتری ۹۵.۱۶ کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم-آهن-فسفات و پک باتری ۱۱۴.۱۹ کیلووات ساعتی از نوع نیکل-کبالت-منگنز که محدوده پیمایشی ۶۲۰ تا ۷۶۲ کیلومتری را برای خودرو رقم می‌زنند. باتری‌ها از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کرده و هایکن ادعا می‌کند هر ثانیه شارژ خودرو معادل پیمودن ۱ کیلومتر مسافت است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *