قطعات خودرو

کارخانه‌های تولید لاستیک با ۱۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، مدیرکل خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل آنکه ارز کارخانه‌های تولید لاستیک تأمین نشده است، نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند.

محمدحسین قمری، مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، می‌گوید: مردم درست می‌گویند در بسیاری از فروشگاه‌ها در واقع لاستیکی با نرخ مصوب موجود نیست.

وی با اشاره به مشکلات تخصیص ارز لاستیک اظهار داشت: به کارخانه‌ها تولیدکننده تایر، ارز تخصیص داده نشده است بنابراین بسیار کمتر از ظرفیت تولید، این کارخانجات تولید می‌کنند.

قمری بیان داشت: در واقع به دلیل آنکه ارز کارخانه‌های تولید تایر تأمین نشده است کارخانه‌ها نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند و لذا تقریبا با ۱۰ درصد ظرفیتشان تولید می‌کنند.

وی افزود: با این شرایط به هر میزان که کارخانه‌ها تولید کنند، آن را در شبکه غیرشفاف از طریق نمایندگی‌های خودشان و با قیمت آزاد عرضه می‌کنند، از سوی دیگر در سامانه‌هایی که به منظور خرید لاستیک طراحی شده است، به مردم اعلام می‌شود که به دلیل عدم موجود در حال حاضر امکان خرید لاستیک وجود ندارد.

وی بیان کرد: در بازدید اخیری که از یکی از تولیدکنندگان لاستیک در خراسان جنوبی داشتیم، این کارخانه با یک دهم ظرفیت مشغول به کار بوده است، به هر حال تامین ارز باید صورت بگیرد تا کارخانه‌ها تولید کنند و تولیداتشان را به بازار عرضه کنند.

قمری در پاسخ به این سوال که آیا واردات لاستیک هم داریم؟ اظهار داشت: وقتی شرایط تأمین کالایی به حالت بحران برسد دفتر تخصصی باید در آن مورد تصمیم‌گیری کند که از چه طریقی کالای مورد نیاز را تأمین کند.

وی با بیان اینکه پلت‌فرم‌ها فرآیند تولید و عرضه را شفاف می‌کنند، گفت: پیش از این ‌غیر از امکان ثبت‌نام از طریق پلت‌فرم ها برای خرید تایر با نرخ مصوب، تأمین تایر با نرخ مصوب از طریق مراکز تعیین شده نیز امکان‌پذیر بود ‌اما با توجه به کمبودها، اکنون این عرضه صورت نمی‌گیرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *