قطعات خودرو

کراس اوور جتا VS5 محصول جدید ماموت خودرو در راه بازار خودرو ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، تصاویر اختصاصی از محصول وارداتی جدید جتا VS5 نشان می‌دهد این خودرو در حال تست و بررسی بوده و همچنین مراحل قانونی حضور این خودرو در بازار در حال انجام است.

 

جتا VS5 به عنوان یک خودروی میان‌رده شهری، رقیب اصلی خودروهای کراس اوور چینی مختلفی است که در بازار ایران عرضه می‌شوند. این خودرو از پلتفرم و پیشرانه مشترک با جتا VS7 بزرگتر بهره می‌برد اما با داشتن ابعاد کوچکتر، بهتر به عنوان یک خودروی شهری مناسب است.

 

جتا VS5 روی پلتفرم فولکس واگن توسعه یافته و از موتور این شرکت بهره می‌گیرد که این موضوع باعث شده تا از لحاظ فنی و کیفیت ساخت، سطح قابل قبولی داشته باشد.

 

بنابراین در آینده نزدیک شاهد رقابت تنگاتنگ جتا VS5 با خودروهای کراس اوور چینی مختلفی خواهیم بود که هر کدام با تکیه بر نقاط قوت خود سعی در جذب مشتریان بیشتر دارند.

 

 

نمای عقب جتا VS5

 

 

مشخصات فنی جتا VS5

 

پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربوشارژری که در جتا VS5 مورد استفاده قرار گرفته، از خانواده موتورهای EA211 شرکت فولکس‌واگن است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در محصولات مختلف این شرکت اتومبیل‌سازی و زیرمجموعه‌های آن به‌کار رفته است. این موتور به‌طور مشترک در جتا VS7 نیز مورد استفاده قرار گرفته تا با استفاده از قطعات مشترک و تعمیر و نگهداری مشابه، هزینه‌های مربوط به نگهداری این دو خودرو برای مالکان کاهش یابد.

 

گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک این خودرو نیز مشترک با دو مدل دیگر جتا، یعنی جتا VS7 و جتا VS3 است تا با استفاده از قطعات مشابه، هزینه تعمیر و نگهداری آن در مقایسه با سایر خودروها کاهش یابد. پیشرانه مورد استفاده در جتا VS5 قادر است تا حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این میزان از طریق گیربکس شش‌سرعته به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود.

 

فضای داخلی جتا VS5

 

 

جدول مشخصات فنی جتاVS5

 

 

نام خودرو جتا VS5
کشور سازنده چین
سال طراحی 2019
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1395 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 150 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1310 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4419 طول – 1841 عرض – 1616 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2630 میلیمتر

 

 

 

 

امکانات و تجهیزات جتاVS5

 

خودروی جتاVS5 که از محصولات میان‌رده برند معتبر جتا محسوب می‌شود، دارای امکانات و ویژگی‌های متنوعی است که می‌تواند رضایت مسافران را جلب نماید. این خودرو که در کلاس کوچک شهری قرار دارد، از ۶ کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری، کنترل کشش و کنترل ایستایی در سربالایی بهره می‌برد. ترمزهای جتاVS5 نیز از نوع دیسکی در چهار چرخ هستند و توسط سیستم‌های ضد قفل، توزیع نیرو و ترمز اضطراری پشتیبانی می‌شوند.

 

در بخش امکانات رفاهی نیز این خودرو مجهز به سیستم صوتی با نمایشگر، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، پنل دیجیتال، سانروف، سنسور نور و باران، تریم چرمی کابین و فرمان و سیستم تهویه مطبوع دو کاناله است. با توجه به امکانات مناسب این خودرو، قابل انتظار است که رضایت مسافران را جلب نماید.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *