قطعات خودرو

L90 ایرانی در راه بازار کشور، پارس خودرو کادیلا در حال تست و بررسی دیده شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، تصاویری اختصاصی از خودرو کادیلا یا همان L90 ایرانی، این محصول را در حال گذراندن مراحل قانونی و استاندارد جهت عرضه به بازار است.

 

پارس خودرو در حال تولید یک خودروی جدید با نام P90 است. این خودرو بر روی پلتفرم ال‌نود ساخته می‌شود که قبلا سه مدل تندر۹۰، ساندرو و ساندرو استپ‌وی با استفاده از آن تولید شده‌اند. پروژه P90 واحد بومی‌سازی شده‌ای از این محصولات محسوب می‌شود.

 

بخشی از قطعات فنی و داخلی اتاق توسط شرکت‌های داخلی قابل تولید است، چرا که سابقا ساندرو و ساندرو استپ‌وی در کشور تولید می‌شدند. با وجود ظرفیت تولید داخلی، خودروسازان تاکنون نتوانسته‌اند از آن بهره ببرند.

 

مهندسان این شرکت همزمان بر روی پروژه P90 اتوماتیک نیز کار می‌کنند. پس از معرفی نسخه دستی این محصول، نسخه اتوماتیک آن با گیربکس DAE مورد استفاده در شاهین اتوماتیک معرفی خواهد شد.

 

L90 ایرانی یا کادیلا

 

 

مشخصات فنی کادیلا

 

پیشرانه کادیلا همان موتور TU5 پیشرفته ایران خودرو است که نسخه بهینه شده موتور TU5 محسوب می‌شود. این موتور در خودروهای رانا پلاس، پژو ۲۰۷ مولتی و تارا مورد استفاده قرار گرفته است.

 

موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ME16 قادر است تا حداکثر ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ یا VVT مجهز شده تا مصرف سوخت را بهینه کند.

 

گیربکس پنج سرعته دستی مسئولیت انتقال قدرت به چرخ‌های جلوی کادیلا را برعهده دارد. سایپا قصد دارد در آینده کادیلا را با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه کند تا مشتریان بیشتری را جذب نماید. ساختار فنی زیر کاپوت کادیلا مشابه تندر ۹۰ است و مهندسان سایپا موفق شده‌اند تا این موتور را در آن جای دهند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *