قطعات خودرو

کراس اوور Beijing X55 وارد ایران شد، خودرو جدید وارداتی دیار خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شرکت دیارخودرو اولین مدل وارداتی خود را با نام Beijing X55 از زیرمجموعه‌های برند BAIC را وارد کشور کرد. این خودرو در کلاس کراس اوورهای متوسط قرار دارد و در بخش فنی با پیشرانه پرتوان خود به صورت رسمی شتاب صفر تا صد کیلومتر حدود 8 ثانیه را ثبت کرده است.

 

مجموعه دیارخودرو که پیش از نیز محصولات بایک را در ایران عرضه نموده است حالا با کراس‌اوور X55 قصد حضور در کشور را دارد. این خودرو از یک پیشرانه 1,5 لیتری مجهز به توربوشارژ استفاده می‌کند که توان تولید حداکثر 185 اسب بخار قدرت را داراست. یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را برعهده دارد و شتاب رسمی صفر تا 100 کیلومتر حدود 7.84 ثانیه را ثبت نموده است. با توجه به مشخصات فنی این محصول جدید، خودرو کراس اوور X55 دیارخودرو را می‌توان یکی از پرشتاب‌ترین محصولات جدید بازار خودرو ایران دانست.

 

 

در بخش طراحی این خودرو از یک زبان طراحی با نام ” ستاره های الماسی” بهره می‌برد. تیم طراحی گروه بایک از فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) برای طراحی نور و سایه در مدل X55 II الهام گرفته‌اند و وجود اشکال ستاره‌ای و الماسی شکل در چراغ‌های جلو و عقب خودرو برای القای حس زنده بودن این محصول انجام شده است.

 

از نظر ابعاد این خودرو در سگمنتی بین کراس‌اوورهای متوسط و بزرگ چینی قرار می‌گیرد و تا حدودی آن را می‌توان نزدیک ابعاد چری تیگو 8 پرو دانست. این خودرو از نظر طول نسبت به رقبایی همچون محصولات جدید چانگان UNI-T و چانگان CS55 پلاس 10 سانتیمتر طویل‌تر است.

 

برای لمس بهتر ابعاد خودرو کراس‌اوور X55 II به محصول توسان از شرکت هیوندای شباهت دارد و ظرفیت حمل 5 نفر سرنشین را دارد. فضای بار این خودرو 350 لیتر است. وجود دستگیره های مخفی در نمای جانبی، یکی از نکات جالب در طراحی بیرونی این خودرو بوده که با ترند روز همگام است.

 

داخل کابین کراس اوور X55 دیار خودرو تا حد زیادی سعی شده است که چهره‌ای تازه و بدور از کپی برداری‌های مرسوم برندهای چینی ارائه شود و ظاهری آینده‌نگر را القا نموده است. دریچه های هوای جانبی سیستم تهویه مطبوع به شکل بومرنگی مایل به جلو طراحی شده است که چهره جالبی و محدبی را به داشبورد داده است.

 

پشت آمپر دیجیتال با یک نمایشگر 10.25 اینچی برای ارائه اطلاعات رانندگی در پشت فرمان و روبروی راننده قرارد دارد. نمایشگر 10.1 اینچی سیستم اینفوتیمنت در میانه کنسول جاگذاری شده است. این طراحی اختصاصی و جدید در صندلی ها نیز تکرار شده و صندلی‌ها شکل یکپارچه و اسپرت خاص خودرو را دارد. در مبحث نرمی و راحتی نشیمن سرنشینان شرکت تولیدکننده تمام تلاش خود را برای بهبود این تجربه نموده است. صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی صندلی به صورت 6جهته به همراه تنظیم گودی کمر خواهد بود و همچنین سرنشین جلو نیز از امکان تنظیم برقی 4 جهته صندلی برخوردار است. سرنشینان جلو برای راحتی بیشتر از سیستم گرم‌کن و سردکن صندلی برخوردار هستند.

 

 

 

نورپردازی داخل کابین برای تکمیل حال و هوای آینده‌نگرانه انجام شده است و نمایی فضایی را برروی بخش‌های مختلف اعم از رودری‌ها و تریم داخلی آن ایجاد می‌کند. شکل عرشه مانند کنسول میانی نیز با طراحی خاص و نورپردازی اختصاصی تلاش نموده است تا حس زنده بودن خودرو را القا کند و حالت ارتباط خودرو با سرنشینان را شبیه‌سازی می‌کند.

 

 

همچنین اهرم تعویض دنده خاص با شیب مایل به سمت جایگاه راننده، کلید های ترمز پارک برقی، اتوهلد و … بر روی کنسول عریض و خوش استایل قرار گرفته‌اند. دو جالیوانی با شکل خاص خود در میان این کنسول خودنمایی می‌کنند.

 

 

کراس اوور X55 دیار خودرو ، از یک پیشرانه اختصاصی تولید شرکت بایک با کد A156T2H بهره می‌برد که در مرکز تحقیق و توسعه اختصاصی این شرکت در آخن آلمان طراحی شده و توسعه پیدا کرده است. این پیشرانه 1.5 لیتری توربو با تزریق سوخت مستقیم توان تولید حداکثر 188 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 305 نیوتون متر را دارد این خودرو در مقایسه با رقبای هموطن خود از گشتاور بهتری برخوردار است.

 

دیگر محصولات با توان حدود 200 اسب بخاری، گشتاور حدود 280 نیوتون متری را تولید می‌کنند. پیشرانه اختصاصی این خودرو در لیست 10 موتور برتر چین نیز قرار دارد و با گشتاور بهتر نسبت به رقبا، شتاب حدود 7.8 ثانیه را برای این کراس اوور 1.6تُنی را به ارمغان می‌آورد. یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر نیروی تولیدی پیشرانه را به محور جلو انتقال می‌دهد. سیستم تعلیق این کراس اوور در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در بخش عقب از نوع مستقل مولتی لینک است.

 

کراس‌اوور X55 دیارخودرو از امکانات خوبی در بخش ایمنی و رفاهی بهره می‌برد و در این بخش در سطح بالاتری از رقبای مشابه قرار می‌گیرد. شرکت دیارخودرو برای عرضه به بازار ایران فول ترین مدل این کراس اوور را در نظر گرفته است. از تجهیزات رفاهی و سیستم‌های ایمنی این خودرو می توان به وجود سیستم تهویه مطبوع دوگانه با دریچه هوای سرنشینان عقب و فیلتر تصفیه هوا ، کول باکس (کنسول میانی)، قابلیت انتخاب 4 حالت رانندگی (اقتصادی، اسپرت، نرمال و هوشمند)، ABS، ترمز پارک برقی EPB، کنترل الکترونیکی پایداری ESP، ترمز کمکی EBA، اتوهلد، کمکی حرکت در سربالایی HAC، کنترل حرکت در سراشیبی HDC، کروز کنترل، سیستم کمکی پارک (فول ترین مدل)، 6کیسه هوا، دوربین 360 درجه، رینگ 19 اینچی آلومینیومی، تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده و 4جهته سرنشین جلو با حافظه صندلی راننده، 8 بلندگو و … اشاره نمود.

 

در بخش تکنولوژی‌های کمک رانندگی این خودرو سایر رقبا را نیز به چالش دعوت می‌کند و به کمک انبوه رادارها و سنسورها X55 از سیستم هشدار حرکت بین خطوط، ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط ، سیستم کنترل هوشمند نوربالا، سیستم خودکار حرکت در ترافیک با توجه به خودروهای اطراف برخوردار است و سطح رانندگی خودران را به سطح 2,5 رسانده است.

 

کراس‌اوور X55 دیارخودرو مجموعا از 5 دوربین، 12 رادار اولتراسونیک، یک رادار موج-میلیمتری نسل 5 بوش و کنترل‎‌گر هوشمند پارک برخوردار است و در صورت نهایی شدن ورود به بازار ایران رقیبی با این سطح از امکانات را پیش رویش نخواهد دید و در حقیقت یکی از هوشمند‌ترین خودروهای بازار خواهد بود.

 

هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص امکانات رفاهی و ایمنی قطعی این خودرو و همچنین قیمت و زمان عرضه به صورت رسمی منتشر نشده است و تنها اولین نمونه‌های آزمایشی این کراس اوور جدید دیارخودرو وارد کشور شده است و در صورت نهایی شدن مراحل واردات خودرو این خودرو در رده یکی از قوی‌ترین گزینه های واردات قرار خواهد گرفت.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *