قطعات خودرو

5 مرداد 1327 | ۲۷ جولای ۱۹۴۸ | «بنتلی بوی» از دنیا رفت

ولف بارناتو

روز ۲۷ جولای سال ۱۹۴۸ راننده مسابقات، «ولف بارناتو» که معروف به «بنتلی بوی (پسر بنتلی)» بود در ۵۲سالگی از دنیا رفت.

ولف بارناتو

بارناتو اتومبیلرانی را از ۱۹۲۱ ـ درست دو سال بعد از تأسیس بنتلی ـ با آوردن یک‌ لوکوموبیل از ایالات متحده برای شرکت در مسابقات ایستر بروکلندز شروع کرده بود. شرکت لوکوموبیل آمریکا، شرکت خودروسازی آمریکایی بود، که در سال ۱۸۹۹ تأسیس شد.

لوکومبیل

خیلی طول نکشید که ولف بارناتو شانس راندن یک نمونه از بنتلی ۳لیتری را به دست آورد و همکاری با این برند را شروع کرد. عشق او به بنتلی منتج به سرمایه‌گذاری سنگین در کمپانی شد؛ حرکتی که کمپانی را نجات داد.

بارناتو و بنتلی

بنتلی شرکت خودروسازی انگلیسی است که تولیدکننده خودروهای لوکس می‌باشد. کمپانی بنتلی در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۱۹ توسط والتر اوون بنتلی تأسیس شد. وی طراحی و ساخت خودروهایی را برعهده داشت، که شش بار مقام نخست مسابقات اتومبیل‌رانی لمانز، در سال‌های ۱۹۲۴، ۱۹۲۷، ۱۹۲۸، ۱۹۲۹ و ۱۹۳۰ را بدست آوردند.

ولف بارناتو با استفاده از یک ارثیه عظیم بخشی از سهام حاکمیتی بنتلی موتورز را در میانه دهه ۱۹۲۰ خریداری کرد و از ورشکستگی نجاتش داد. او با این کار کنترل این کمپانی را به دست گرفت.
سه سال پیاپی از ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ بارناتو پشت فرمان بنتلی بود که برنده مسابقات ۲۴ساعته لمانز شدند. این پیروزی‌ها آینده کمپانی را تضمین کرد. سال ۱۹۳۰ او پس از پیروزی در مسابقات مختلف اروپایی، موفقیتش در مسابقات «بلو ترین» از کن فرانسه تا لندن انگلیس را نیز با یک بنتلی کسب کرد که البته برایش با دوستانش شرط بسته بود.
بارناتو با نجات بنتلی موتورز با سرمایه شخصی‌اش در سال ۱۹۲۵ اثر قابل‌توجهی در دنیای اتومبیلرانی بر جای گذاشت. او از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ با رویال ایر فورس همکاری داشت که مسئول حفاظت از کارخانه‌های صنعت هوایی در برابر بمباران نازی‌ها بود. بارناتو کسب‌وکارهای کوچک دیگری را هم خارج از فضای اصلی کارش پی گرفته بود.
سال ۱۹۴۸ بارناتو در پی یک عمل جراحی مربوط به سرطان از دنیا رفت و در کلیسای سن‌جود در انگل‌فیلد گرین به خاک سپرده شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *