قطعات خودرو

8 تیر 1380 – آخرین پلیموث …

در مرداد 1307، خودرو پلیموث به ­عنوان آغازی بر فرآیند ورود شرکت کرایسلر به بازار خودروهای ارزان­قیمت رونمایی شد. امری که به لطف مقرون به صرفه ­بودن قیمت پلیموث، به­ موفقیتی سریع و عظیم تبدیل شد. این موفقیت  پلیموث باعث ­شد که کرایسلر ، داج و دسوتو نیز از بحران ­مالی رکود­بزرگ ­آمریکا به­ سلامت عبور کنند. تا سال 1310 این برند در رتبه سوم پرفروش­ترین خودروها در ایالات­ متحده ­آمریکا قرار گرفت.

1307  – اولین سال تولید پلیموث

در اواخر دهه 1340 با کم ­شدن تولید و منحصر­شدن خط ­تولید پلیموث به یک محصول، و نیز با اشتراک­ گذاری ویژگی­های خاص آن با دیگر محصولات کرایسلر، فروش پلیموث نیز شروع به کاهش کرد. تجدید حیات دوباره پلیموث در دوران محبوبیت خودرو­هایی با موتورهای پرقدرت، با رونمایی از مدل­های پرقدرتی مانند Cuda وRoad Runner ، ممکن شد و بار دیگر توانایی­های این برند را به­رخ کشید اما به ­قول­ معروف « متأسفانه، عشق برای همیشه دوام نخواهد داشت.»

1349 – پلیموت سوپر­پرنده

در اواسط سالهای 1370، فقط چهار مدل مینی­ون ویجر، نئون، بریز و پرولر محصولات برند پلیموث شناخته می­شدند. در این دوره بود که فروش برند پلیموث به ندرت از 200 هزار دستگاه در سال فراتر می­رفت. در نهایت همین امر منجر به آغاز بحث و گفتگوهایی در داخل شرکت برای کنارگذاشتن و توقف تولید برند پلیموت شد. در پایان سال 1378 کرایسلر رسماً اعلام کرد که در آینده نزدیک خط­تولید پلیموث را متوقف خواهد کرد. کرایسلر به گفته­ ی خود پایبند بود و در چنین روزی در سال 1380، آخرین پلیموث – که یک نئون نقره­ای بود- برای همیشه خط مونتاژ را ترک کرد.

پلیموت پرولر

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *