قطعات خودرو

9 تیر 1332 – نخستین شورولت‌کوروِت ساخته شد …

9 تیر 1332 در چنین روزی، وقتی نخستین دستگاه خودرو شورولت ­کوروِت از خط مونتاژ جنرال­ موتور در فلینت­ میشیگان بیرون آمد و روانه بازار شد، صنعت خودرو برای همیشه تغییر کرد. شورولت ­کوروِت که برای اولین­بار رونمایی شد، نخست توسط هارلی ارل -طراح مشهور خودرو – به عنوان خودرویی رویایی طراحی شده بود. خودرو شورولت ­کوروِت در فروردین سال 1332 و در جریان برنامه­سالانه جنرال­موتورز در هتل والدورف­ آستوریای شهر نیویورک و در حضور همه اعضا، به ­عنوان مدل اولیه خودروی اسپرت شیشه­ ای، به عموم عرضه و معرفی شد. اما به دلیل تقاضای کم و عدم استقبال مردم، تعداد زیادی از آن تولید نشد.

نخستین  شورولت­کوروِت

در سال 1332 فقط 300 دستگاه شورولت ­کوروِت تولید شده بود که هر یک از آنها دارای بدنه ­ای سفید با فضای داخلی قرمز و قسمت فوقانی سیاه بودند. بدنه و فضای داخلی از فایبرگلاس ساخته شده بود و شامل یک پیشرانه می­شد که از شش سیلندر شویز بلوفلیم، سیستم انتقال ­قدرت دو­-سرعتی پاورگلاید و ترمزهای دروم تشکیل شده بود. البته تولید آن در سال 1333 به 3640 دستگاه افزایش یافت، اما میزان فروش بالا نرفت و سرعت فروش آنها نیز بسیار کند بود که عدم استقبال بازار از این محصول را نشان می­داد. بنابراین کارشناسان خودرو دلیل این فروش ناامیدکننده را به کارکرد ضعیف شورولت ­کوروِت نسبت دادند. همین امر باعث شد تا مدیران جنرال­ موتورز به فکر خارج ­کردن کوروِت، از خط تولید خودروهای شورولت باشند.

در سال 1334 معرفی فورد­تاندربرد که خودرویی با دو صندلی محسوب می­شد،  برای بازطراحی و نوسازی و تغییر­شکل ­کوروِت، فشار بیشتری بر مدیران جنرال­موتورز و مقامات شورولت­ وارد کرد که در نتیجه آن، خط تولید شورولت­ کوروِت به­ کار ادامه داد.

کوروت 2020

در سال 1334 نیز، تصمیم مدیران جنرال­ موتورز مبنی بر ادامه تولید شورولت­ کوروِت به­این امر منجر شد که مدل وی8 – شورولت­ کوروِت با یک موتور وی8، که کارکرد و سرعت خودرو را بسیار بهتر می­کرد- در دسترس عموم قرار بگیرد. اما با ­وجود این تغییرات مهم، در سال 1334 فقط 700  دستگاه شورولت ­کوروِت ساخته شد، زیرا که هنوز بسیاری از مدل­های 1333 فروش نرفته و در نمایندگی­ها موجود بودند. به مرور زمان، علاوه بر قدرت و سرعت خودرو، فروش آن نیز رشد کرد و این موفقیت بزرگ، باعث شکوفایی شورولت ­کوروِت شد و موقعیت آن را به­ عنوان اتومبیل اسپورت آمریکایی تقویت کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *