قطعات خودرو

عدم توفیق دولت در ساماندهی بازار خودرو

قرار بود بازار خودرو با واردات و برخی اقدامات دیگر به سامان برسد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر قیمت خودروها افزایش پیدا کرده و تغییری هم در روند واردات خودروهای نو ایجاد نشده است. به‌نظر می‌رسد ادامه این روند تنها به ضرر مصرف‌کننده است. مصرف‌کننده‌ای که عموما از بازار توان خرید ندارد و از خودروساز امکان خرید.

در همین زمینه رضا تقی‌پور انوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان‌نظرات خود پرداخت.

رضا تقی پور انوری در رابطه با ساماندهی بازار خودرو از سوی دولت گفت:  دولت در اجرای طرح‌هایی که برای ساماندهی و مدیریت بازار خودرو ارائه شد، توفیق نداشت؛ به‌طورمثال واردات خودرو با دست‌اندازهای مختلف روبه‌رو شد یا رشد تیراژ تولید به‌رغم وعده‌های بسیار، هنوز محقق نشده، متاسفانه هنوز مافیای خودرو نسبت‌به عرضه و کنترل قیمت تصمیم‌گیری می‌کند.

انتظار می‌رفت دولت پس از طرح‌ها و پیشنهادهای مطرح‌شده چالش قیمت خودرو را ساماندهی کند؛ با وجود اینکه درحال‌حاضر شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت نهاد ناظر است، در مجموع ما ضعف در اجرا می‌بینیم. تقی پور درباره اینکه دولت در اجرای طرح‌هایی که برای ساماندهی و مدیریت بازار خودرو ارائه شد، توفیق نداشت افزود:

به مدیران و مسئولان دولتی هشدار می‌دهیم باید هرچه سریع‌تر به این وضعیت خاتمه دهند. مردم حق دارند خودرو باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنند؛ شرایط فعلی اصلا شرایط مطلوبی نیست و مشخصا مسئول این موضوع نیز دولت است، دولت می‌تواند با اجرای طرح‌ها و قوانین موجود بازار را مدیریت کند تا مردم بتوانند خودرو دلخواه را با قیمت مناسب خریداری کنند. وزارت صمت موظف است کنترل و مدیریت درستی در این زمینه انجام دهد تا قیمت خودرو بی‌جهت افزایش پیدا نکند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *