قطعات خودرو

آشفتگی بازار لوازم یدکی، سوغات ورود خودروی تجاری کارکرده

به گزارش قطعات خودرو، روزبه بابازاده مدیر عامل شرکت پیستون یدک آرتا (آرپ) که در زمینه تولید پیستون‌  دیزلی فعال است، ورود کامیون‌های کارکرده به کشور را منشائی برای آشفتگی بازار لوازم یدکی معرفی کرد.

 

روزبه بابازاده در خصوص واردات ماشین‌های سنگین به کشور اظهار داشت: در بحث تولید داخل تعدد نسبت به تنوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. خودروی داخلی در تیراژ بالا تولید می‌شود اما در واردات، خودرو به طور متفرقه و با تنوع به کشور ورود می‌یابد. تاکنون از برند‌های ایوکو، ولوو و اسکانیا در مدل‌های مختلف کامیون به کشور وارد شده است.

 

وی ادامه داد: هنگامی که تنوع بالا رود، تامین اقلام مورد نیاز دشوار می‌شود. این مسئله برای هر سه گروه تامین کننده، تولید کننده و وارد کننده صدق کرده و باعث می‌شود بازار لوازم یدکی خودروهای سنگین به سمت آشفتگی حرکت کند.

 

مدیرعامل شرکت آرپ افزود: در بحث واردات خودرو‌های سواری کارکرده نیز مسئله تامین قطعات وجود دارد. خودروهای کارکرده مستهلک شده و طبیعتاً سریع‌تر از زمان معمول به مرحله مصرف قطعات و لوازم یدکی می‌رسد. در این حالت تامین قطعات با مشکل همراه می‌شود.

 

بابازاده یادآور شد: در تولید داخل بین خودروساز و سایر ارکان تولید و عرضه خودرو هماهنگی وجود دارد که این هماهنگی فرصت داخلی‌سازی قطعات را ایجاد می‌‌کند. در فرآیند واردات این مسئله از بین رفته و زمان را از دست می‌دهیم. در این حالت، نه تنها صاحبان خودرو با چالش مواجه شده بلکه بازار نیز از کنترل خارج می‌شود.

 

روزبه بابازاده مدیرعامل شرکت پیستون یدک آرتا (آرپ)، هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو و لوازم و مجموعه‌های خودرویی که در تهران برگزار شد را مطلوب شمرده و گفت: نمایشگاه بستری را فراهم می‌کند که با انواع مشتری‌ها همراه شویم. علاوه بر رانندگان خودروی سواری، شرکت‌ها و برندهای بزرگ نیز برای رفع نواقص خط تولید خود در نمایشگاه شرکت می‌کنند. نمایشگاه امسال را نیز خوب دیده و امیدواریم در دوران بعد از کرونا مرحله به مرحله بهتر شود.

 

بیشتر بخوانید: ابلاغ ­آئین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *