قطعات خودرو

نگاهی به هیولای 710 اسب‌بخاری فورد با موتور V8

هفت سال از زمانی که پیشرانه سوپر پیکاپ فورد از یک هیولای 8 سیلندر تنفس طبیعی به یک پیشرانه V6 توربو  تغییر کرده بود، میگذرد ، تغییری که باعث خشم خریداران و علاقه مندان این خودرو شد ، اگر چه در واقع این خودرو قدرتمندتر و پویا تر شد اما بازار به سرعت به سمت تیونینگ این خودرو و نصب موتور 8 سیلندر متعارف حرکت کرد . فورد با توجه به نیاز مشتریان این خودرو را در دو نسخه به شکل مدل پایه با موتور V6 biturbo و اکنون نیز مدل Raptor R با موتور V8 در اختیار عموم قرار داد .

 

جالب اینجاست که موتور V6 در رپتور با اینکه 456 اسب بخار نیرو و 691 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد اما موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی دیگر نمی تواند پیاده سازی شود . Predator برای وانت جدید از یک موتور V8 5.2 لیتری کوچکتر با سوپرشارژ درایو Eaton استفاده می کند. چنین موتورهایی از سال 2019 روی خودرو فورد موستانگ شلبی GT500 نصب می شد .البته با مقداری بازنگری و تغییر ، در نتیجه اگر موستانگ 771 اسب بخار قدرت و 847 نیوتن متر قدرت دارد پیکاپ 710 اسب بخار و 868 نیوتن متر قدرت دارد.

.

گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و تمام چرخ متحرک همانند گیربکس رپتور که به صورت نقطه ای تقویت شده است ، به عنوان مثال مبدل گشتاور با دوام و قطر محرک بیشتر و همین رویکرد در مورد شاسی نیز وجود دارد ، به دلیل موتور سنگین تر ، سفتی فنرهای جلو 5 درصد افزایش یافته است اما به طور کلی سیستم یکسان باقی مانده است.

 

رپتور R هشت سیلندر به صورت استاندارد با تایرهای 37 اینچی عرضه می‌شود، در حالی که این تایرها در ماشین‌های شش سیلندر اختیاری هستند (لاستیک‌های استاندارد 35 اینچ هستند).

 

از بیرون، Raptor R را می توان از Raptor معمولی تنها در چند جزئیات متمایز کرد. به عنوان مثال، مجرای هوا روی کاپوت 25 میلی متر بالاتر آمده است، یک نشان اضافی “R” روی جلوپنجره این اتومبیل ظاهر شده و تمام حروف “Raptor” روی بدنه نیز چاپ شده است .

 

نمایندگی‌های فورد در حال حاضر پیش فروش این خودرو را آغاز کرده‌اند اما ارائه آن تا پایان سال 2022 انجام نخواهد شد. هرچند قیمت این فورد رپتور R اعلام نشده است اما قیمت پایه این اتومبیل با پیشرانه V8 در ایالات متحده از 70600 دلار آغاز خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *