قطعات خودرو

نحوه ی عملکرد کیف پول تومانی

شرکت سکوی تبادل فردا(تتر لند) در اطلاعیه‌‌‌ای که در اختیار گروه رسانه‌‌‌ای دنیای اقتصاد قرار داده، توضیحاتی را درباره کیف پول تومانی این شرکت منتشر کرده است.

در متن این اطلاعیه آمده: همان‌‌‌گونه که در صفحه‌‌ مرتبط با معرفی سرویس هفته‌‌‌شمار نیز ذکر شده است، به‌‌‌صورت پیش‌‌‌فرض موجودی کاربران تترلند در حساب‌‌‌های قرض‌‌‌الحسنه شرکت سکوی تبادل فردا نگهداری شده و نزد این مجموعه امانت است. تترلند با هدف حمایت از کاربران، طرحی را با نام «هفته‌‌‌شمار» راه‌‌‌اندازی کرده است که کاربران می‌توانند با پذیرفتن قرارداد الکترونیک، این اجازه را به تترلند بدهند تا مبلغ انباشت‌‌‌شده‌‌‌ آنان در کیف‌‌‌پول تومانی را در حساب پس‌‌‌انداز کوتاه‌‌‌مدت با سود مشخص منتقل کند.

این حساب در بانک‌‌‌های معتبر افتتاح شده است و به‌‌‌صورت تجمیعی مبالغ این دسته از کاربران به آن حساب منتقل و سود بانکی وجوه یاد‌‌‌شده به کاربر تخصیص داده می‌شود. تترلند به‌‌‌عنوان امین دارایی کاربران، هیچ‌گونه استفاده‌‌ مالی یا اعتباری از آن نبرده و اساسا تترلند هیچ سودی خلق نمی‌‌‌کند و منشأ آن سپرده‌‌ پس‌‌‌انداز کوتاه‌‌‌مدت است که در صفحه‌‌ مرتبط با معرفی سرویس نیز به آن اشاره شده است. کاربران می‌توانند طبق قوانین مندرج، در هر زمان این طرح را متوقف کنند.

نکته‌‌ مهم دیگر اینکه در این طرح، هیچ‌گونه طرح تشویقی برای جذب سرمایه‌‌ کاربران ذکر نشده است و صرفا از محل وجوه موجود در کیف‌‌‌پول کاربران و پس از پذیرفتن قرارداد الکترونیک و با اجازه‌‌ آنان، سودی برابر با سپرده‌‌ سرمایه‌گذاری از همان محل به این دسته از کاربران تخصیص داده می‌شود. بنابراین در این طرح تترلند به‌‌‌هیچ‌‌‌عنوان سرمایه‌‌‌ای را از کاربران جذب نمی‌‌‌کند.

از منظر حقوقی، فرآیند واریز وجوه کاربران در حساب بانکی متمرکز برای بهره‌‌‌مندی خود کاربر از سود بانکی، نشان‌‌‌دهنده‌‌ نقش تسهیل‌‌‌گری تترلند در قاموس امین و حافظ منافع کاربران است که با اذن و اراده‌‌ آنان و منطبق بر اصول مسلم حقوقی مانند «اصل اباحه» و «اصل آزادی» قراردادها صورت می‌گیرد و متجلی دغدغه‌‌ جدی تترلند در پشتیبانی تمام‌‌‌و‌‌‌کمال از کاربران خود است.

شایان ذکر است که این موضوع مهم با ایجاد شفافیت به‌‌‌وسیله‌‌ نهاد ناظر، می‌تواند در جهت حفظ منافع کاربران سکوهای تبادل رمز‌‌‌ارزی باشد و از هر‌‌‌گونه سوء‌‌‌استفاده‌‌‌ احتمالی مجموعه‌‌‌های مشابه جلوگیری کند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *