قطعات خودرو

تسلا 188 میلیون دلار در کارخانه شانگهای سرمایه‌گذاری می‌کند

لوگوی شرکت تسلا
لوگوی شرکت تسلا

روزنامه دولتی پکن دیلی روز جمعه گزارش داد که تسلا قصد دارد تا 188 میلیون دلار برای توسعه ظرفیت تولید در کارخانه خود در شانگهای سرمایه‌گذاری کند این بدان معناست که 4000 نیروی کار جدید در شانگهای به استخدام تسلا در خواهند آمد.

هنوز تسلا به طور رسمی به این خبر واکنش نشان نداده اما آمارها نشان می‌دهد این سرمایه‌گذاری از سوی یک شرکت آمریکایی در چین به معنی استخدام 4000 نیروی کار در چین خواهد بود، همچنین در کارخانه شانگهای تسلا بیش از 19000 نفر مشغول به کار هستند. همچنین در گزارش روزنامه چینی هدف تسلا از این سرمایه‌گذاری جدید اعلام نشده و به نظر نمی‌رسد تغییری در مدل‌های عرضه شده به بازار چین مطرح باشد.

کارخانه تسلا در شانگهای برای تولید بیش از 500 هزار دستگاه اتومبیل در سال طراحی شده و تیراژ تولید آن به توجه به ظرفیت تولید مدل تسلا3، تسلا Y به 450 هزار دستگاه خودرو می‌رسد.

فروش این خودروساز آمریکایی به مدیریت ایلان ماسک در چین رو به افزایش است و این در حالی است که فشارهای نظارتی به دنبال اتفاقاتی که برای مصرف کنندگان در چند روز گذشته رخ داده‌است. ایمنی محصولات و همچنین بررسی دقیق در مورد نحوه مدیریت داده‌ها، دو چالش بزرگ تسلا در روزهای اخیر است.

تسلا برای حل این مشکل در چین، ماه گذشته اعلام کرد یک مرکز تحقیقاتی و یک مرکز داده جداگانه در شانگهای راه اندازی کرده تا داده‌ها را به صورت محلی ذخیره کند. شرکت تسلا مدل تسلا3 تولید شده در چین را به اروپا نیز صادر می‌کند، هرچند این شرکت در حال ساخت گارخانه‌ای در آلمان است. داده‌های مرکز آمار چین نشان می‌دهد که فقط در ماه اکتبر، تسلا در چین بیش از 54 هزار دستگاه فروخته که 40666 دستگاه برای صادرات از این کشور بوده است.

کارخانه تسلا در شانگهای به طور کامل متعلق به تسلا بوده و اولین و تنها کارخانه خودروهای سواری خارجی در چین است که از سرمایه‌گذاری مشترک با یک چینی معاف شده است.

منبع: رویترز

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *