قطعات خودرو

قطعات خودرو بررسی کرد / مالیات؛ بلای جان اعضای صنف لوازم یدکی شده است

یکی از فروشندگان قدیمی بازار می‌گوید: با اینکه صنف لوازم یدکی خودرو تعداد اعضای بالایی دارد و بسیاری از صنایع ریلی، کشاورزی و خودرویی وابسته به ما هستند اما اتحادیه آنچنان که باید از حقوق اعضا در برابر ارگان‌‎ها و دستگاه‌های دولتی دفاع نکرده است. بحث مالیاتی این صنف را درگیر کرده و اتحادیه در این شرایط باید اثرگذاری داشته باشد و با جلسات مختلف مدیران سازمان مالیاتی را از اوضاع ما آگاه کند و پس از آن به ما اطلاع بدهد که چه کارهایی صورت داده است.

 

منافع اعضا باید در رأس امور هیئت مدیره باشد

 

 

 

 

پرویز برون از فروشندگان قدیمی بازار در پاساژ ملت در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو با بیان اینکه 50 سال در صنف لوازم یدکی مشغول فعالیت است و انتخابات همیشه برای او در اولویت بوده بیان کرد: انتخابات هئیت مدیره لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران همیشه برای من مهم بوده و در آن شرکت کرده‌ام و امید دارم هیئت مدیره جدید بتواند موثر باشد و در جهت منافع اعضا قدم بردارد.

 

 

 

بیشتر بخوانید: اهالی پاساژ کاشانی درباره انتخابات چه نظری دارند؟

 

برون با اشاره به اینکه نامزدهای هیئت مدیره برای آشنا هستند و شناخت بالایی از آنها دارد عنوان کرد: همه اعضای صنف لوازم یدکی خودرو شناخت خوبی از همکاران خود دارند و یکی از ضرورت‌های اعضای هیئت مدیره جدید باید شناخت از بازار لوازم یدکی خودرو و مناسبات آن باشد. گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان نامزدهای با دانش و توانایی را معرفی کرده است که با شناخت از توانایی آنها رأی خواهم داد. در دور اول انتخابات نیز شرکت کردم و در این دوره هم شرکت خواهم کرد.

 

بیشتر بخوانید: از قوانین مالیاتی آگاه شوید و با اتحادیه مشورت کنید

 

میرزایی از دیگر پیش‌کسوتان صنف لوازم یدکی خودرو کارکرد اتحادیه را مهم می‌داند و می‌گوید: با اینکه صنف لوازم یدکی خودرو تعداد اعضای بالایی دارد و بسیاری از صنایع ریلی، کشاورزی و خودرویی وابسته به ما هستند اما اتحادیه آنچنان که باید از حقوق اعضا در برابر ارگان‌‎ها و دستگاه‌های دولتی دفاع نکرده است. بحث مالیاتی این صنف را درگیر کرده و اتحادیه در این شرایط باید اثرگذاری داشته باشد و با جلسات مختلف مدیران سازمان مالیاتی را از اوضاع ما آگاه کند و پس از ان به ما اطلاع بدهد که چه کارهایی صورت داده است.

 

میرزایی ضعف اطلاع رسانی و عدم ارتباط اعضا با اتحادیه را از مشکلات مهم صنف عنوان می‌کند و می‌گوید: اتحادیه لوازم یدکی خودرو اگر کاری در هر زمینه‌‌ای انجام داده ما از آن بی‌خبریم و اطلاعی نداریم. ما به عنوان اعضای صنف که سال‌های زیادی در این زمینه فعالیت داریم هیچگونه ارتباطی با اتحادیه نداریم و سالیانه مبلغی برای جواز کسب واریز می‌کنیم. اتحادیه ضعف‌های اساسی‌ای دارد و باید هیئت مدیره جدید هم زمان کافی و هم دانش و علم و قدرت انجام کارها را داشته باشد در غیر اینصورت ادغام شدن یا نشدن صنف چندان تفاوتی نمی‌کند.

 

 

سید کمال میرسلطانی از قدیمی‌های پاساژ ملت ضمن تایید صحبت‌های میرزایی بیان کرد: مواردی در پیرامون صنف هست؛ مثل موضوع مالیات که بعضاً ناحقی می‌شود و طرف نمی‌تواند تحت شرایط فعلی ادامۀ فعالیت بدهد و جایی هم نیست که به آن پناه ببرد. مالیات بلای جان ما شده و اتحادیه می‌تواند نقش مهمی برای برطرف کردن مشکلات اصلی و ریز و درشت ما بردارد که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 

میرسلطانی برنامه، قدرت چانه‌زنی، اطلاع‌رسانی و دانش اعضای هیئت مدیره جدید را از جمله مهمترین عوامل انتخاب نامزدها معرفی می‌کند و می‌گوید: یکی از مواردی که برای ما ناراحت کننده بوده این است که اعضای هیئت مدیره قبلی هیچ ارتباطی با ما و دیگر پیش‌کسوتان نداشتند و در جریان جلسات، تصمیم‌گیری‌ها و اتفاقات جاری و ساری اتحادیه نیستیم. هیئت مدیره جدید باید ضمن ارتباط با اعضا، به صورت رو در رو مشکلات انها را بشنوند و برای آن راهکار داشته باشند.

 

 

محسن مشهدی از دیگر کسبه با سابقه پاساژ ملت با بیان اینکه اتحادیه لوازم یدکی در طی این سال‌ها کار اثرگذاری برای اعضا نکرده، گفت: متاسفانه اتحادیه لوازم یدکی خودرو کارمند و کمیسیون‌هایی تشکیل داده که کارایی و خروجی ندارند و تنها هزینه اضافی صرف آن می‌شود. مالیات کسبه یکی از مهمترین مشکلات این روزهای ما است که بعضا رقم‌های نجومی هم باید پرداخت کنیم و اتحادیه تنها تماشاگر این اتفاقات است و کاری برای ما نکرده است.

 

مشهدی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی عنوان کرد: بازار لوازم یدکی خودرو بازار رقابتی است و سود فروش لوازم یدکی برای ما فرقی نکرده اما باید مالیات چند برابری برای بالارفتن قیمت‌ها پرداخت کنیم. سازمان امور مالیاتی بر مبنای تراکنش مالی این مبالغ را تعیین کرده و این رقم‌ها غیرواقعی است و در صورت پرداخت باید ضرر و زیان زیادی بدهیم. بسیاری از همکاران ما در فکر تعطیلی مغازه‌های خود هستند چون شرایط پیش آمده که مقصر اصلی آن دولت و مدیران دولتی هستند، دامن ما را گرفته است. ممیزان مالیاتی برخورد بسیار بدی با ما دارند و اصلا گوش آنها بدهکار حرف‌های ما نیست و اتحادیه لوازم یدکی خودرو هم هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *