قطعات خودرو

کدشناسه کالا مشمول کالاهای انبار نمی‌شود

در حالی یک روز به ضرب الاجل وزارت صمت برای دریافت کد شناسه کالا و رهگیری در سطح عرضه باقی مانده است که همچنان هیچیک از کسبه نتوانستند کد رهگیری برای کالای خود دریافت کنند و از این رو کسبه همچنان ابهامات بیشماری برای آنان باقی مانده و اصلی‌ترین موضوع مرتبط با زیرساخت‌های این طرح است.

 

 

اما یک نکته مهم در این راستا وجود دارد که کسبه باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند و آن تفاوت کالای درون انبار و در سطح عرضه است.

 

 

به گزارش قطعات خودرو، در دومین جلسه آموزش طرح شناسه کالا در محل اتحادیه یزدی نماینده وزارت صمت به موضوعی اشاره کرد که کسبه باید به آن دقت لازم را داشته باشند. از آنجا که درون انبار سطح عرضه محسوب نمی‌شود؛ یزدی با این استدلال که درون انبار فرصتی لازم است که کالای ترخیص شده یا خریداری شده کدشناسه کالای آن چاپ و نصب شود قطعا جزو سطح عرضه محسوب نشده و بازرسین حق ندارند کالای بدون شناسه را از درون انبار جمع‌آوری کنند.

 

 

از این رو کالایی در سطح عرضه محسوب می‌شود که در مغازه و برای فروش قرار داده شده و اگر این کالا بدون شناسه کالا یا کد رهگیری باشد در زمره کالای قاچاق محسوب شده و بازرسین با توجه به دستورالعمل فعلی می‌توانند با آن برخورد کنند. هرچند با توجه به ضعف زیرساخت‌ها نباید اساسا در این برهه برخوردی صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید: سه چالش بزرگ صنف با طرح شناسه کالا از زبان سید احمد حسینی

 

بنابراین کسبه باید توجه داشته باشند که بازرسین تنها و تنها به کالایی می‌توانند برخورد کنند که برای عرضه ارائه شده است و شامل انبارهای کسبه در سطح بازار یا دیگر مکان‌ها نخواهد شد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *