قطعات خودرو

13 تیر 1282 – نخستین بانوی مسابقات اتومبیلرانی

13 تیر در تاریخ خودرو

ثبت نام دوروتیلویت در مسابقات سرعت ساوتپورت، بنابر درخواست مدیر شرکت خودروسازی نیپیر – که لویت در آنجا کار میکرد – برنامه ریزی شده بود، زیرا مدیر شرکت، صرف حضور لویت در مسابقات اتومبیلرانی را به عنوان رویداد تبلیغاتی بینظیری برای شرکت خودروسازی نیپیر محسوب میکرد. مدیر خودروسازی اندکزمانی پیش از ثبت نام لویت برای مسابقه، به او -که منشی اش بود – یاد داده بود که با خودرو رانندگی کند، زیرا می دانست که ظاهر زیبا و وسوسه انگیز لویت میتواند هر فردی را مجذوب خودروهای شرکت نماید و توجه همگانی را جلب کند. بنابراین همین شیرین کاری مدیریت خودروسازی، منجر به کشف استعداد غریزی دوروتیلویت برای رانندگی خودرو و راندن قایقهای تندرو و خلبانی هواپیما شد. استعدادی که به لویت، فرصت شرکت در مسابقات اتومبیلرانی، قایقرانی و خلبانی را داد.

دوروتیلویت برخی از اولین رکوردهای جهانی را بنام خود ثبت کرده است. رکوردهای لویت شامل رکوردهایی مانند؛«طولانیترین زمان رانندگی که توسط یک زن ثبت شده است» میباشد.

لویت مسیر رفت وبرگشت لندن به لیورپول را در دو روز – در واقع کمتر از دو روز- با خودروی دیونبوتون 8 اسب بخاری، رانندگی کرد. همراهان لویت در راه ثبت رکورد تاریخی مسیر لندن-لیورپول، یک ناظر رسمی ثبت رکوردها و سگ خانگی اش، و هفت تیرش بودند. لویت حتی به شهبانو الکساندرا و شاهزاده خانمهای دربارسلطنتی بریتانیا نیز رانندگی یاد داد. دوروتیلویت، نخستین فردی در جهان بود که رکورد سرعت در آب را ثبت کرد و همچنین به برخی از رکوردهای پرواز با هواپیما نیز دست یافت.

دوروتیلویت سوار بر خودرو

سرانجام سال 1301، دوروتیلویت در سن 40 سالگی دنیا را ترک کرد. جسم بیجان لویت در رختخواب پیدا شد و در گواهی فوت او علت مرگ «مسمومیت با مرفین، در حالی که از بیماری قلبی و سرخک رنج میبرد» ذکر گردید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *