قطعات خودرو

اورا لایتنینگ کَت برقی، طراحی بی هویت با قدرت تحسین‌برانگیز!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، لایتنینگ کت برقی، استانداردهای لازم بررایکسب مجوز فروش در انگلستان را کسب کرده است. این مدل یکی از عجیب‌ترین خودروهای برقی ساخت چین محسوب می‌شود. را می‌توان اورا لایتنینگ کَت متعلق به دانست.

 

گربه‌سانان مختلفی در دنیا وجود دارد. پلنگ‌ها، جگوارها، شیرها، ببرها، پوماها و… جزو گربه‌سانان مشهور هستند.

 

این حیوانات زیبا و جذاب در مناطق مختلفی از دنیا زندگی می‌کنند اما در چین یک خانواده دیگر از گربه‌سانان وجود دارد که با نام اورا شناخته می‌شود و مختص خودروهای برقی هستند! این دسته از محصولات شرکت گریت وال، ظاهری جالب و بامزه دارند و حالا تعداد اعضای خانواده آن‌ها به تعداد نسبتاً زیادی رسیده است.

 

 

در ادامه می‌خواهیم به خودروی لایتنینگ کَت بپردازیم که بزرگ‌ترین و قدرتمندترین خودرو در سبد محصولات کنونی اورا محسوب می‌شود.

اخیراً مجله ویلز بوی اقدام به بررسی تریم پرفورمنس این خودرو کرده و ما هم می‌توانیم عملکرد این خودرو را بسنجیم؛ اما اورا لایتنینگ کَت چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ این خودروی برقی و پنج درب از طراحی جنجالی و قطبی استفاده می‌کند به گونه‌ای که ویژگی‌های طراحی خودروهای کلاسیک را با نمونه‌های لوکس از برندهایی مثل پورشه و بنتلی ترکیب کرده است.

 

از تمامی زوایا خودروی بدی را شاهد نیستیم و برخی عناصر طراحی ظاهر آن همچون اسپویلر عقب فعال و چراغ‌های مشابه بنتلی جالب هم به نظر می‌رسند.

 

داخل کابین نیز حس و حال راحتی را می‌بینیم که با چرم قهوه‌ای و دکمه‌های فیزیکی برای اکثر عملکردها تکمیل شده است.

 

اورا لایتنینگ کَت در نسخه پرفورمنس خود از دو پیشرانه استفاده کرده است. قدرت ترکیبی این مجموعه به ۴۰۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۸۰ نیوتون متر می‌رسد و حاصل آن نیز رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۴.۳ ثانیه خواهد بود. شرکت سازنده می‌گوید این خودرو با باتری ۸۳.۵ کیلووات ساعتی می‌تواند ۶۰۰ کیلومتر را بپیماید هرچند این رقم با تست‌های خوش‌بینانه CLTC به دست آمده است.

 

البته همان‌طور که مجری این کانال می‌گوید، برای اینکه خودرویی اسپرت باشد به چیزی بیشتر از قدرت بالا نیاز دارد. سیستم تعلیق لایتنینگ کَت در هماهنگی با قوای محرکه پرقدرت خود بسیار ناتوان بوده و حتی در حالت رانندگی گیرا نیز چنین چیزی به چشم می‌آید. فرمان خودرو هم وضع بهتری نداشته و باعث می‌شود محصول برقی اورا بیشتر مناسب رانندگی راحت و بی‌دردسر باشد تا حمله به پیچ‌ها و رانندگی اسپرت!

 

قیمت مدل پایه و نک موتوره‌ی لایتنینگ کت با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر، ۲۶ هزار دلار است. مدل دو موتوره با آپشن‌های کامل، شامل ۲۸ حسگر پیرامون بدنه، ۱۰ دوربین و سیستم صوتی حرفه‌ای از برند هارمن اینفینیتی به قیمت ۳۷ هزار دلار فروخته می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *